Brått i Valleby! - Spel + Brandkårsmysteriet
De som köpt den här boken har ofta också köpt Brandkårsmysteriet (inbunden) av Martin Widmark
Pris för båda:

Kundrecensioner

Det finns 4 recensioner av Brått i Valleby! - Spel. Sätt betyg och recensera.

Kul koncept, som en blandning mellan Tjuv & Polis och...

Kul koncept, som en blandning mellan Tjuv & Polis och Cluedo. Tyvärr var det jättesvårt att förstå vad spelet gick ut på. Instruktionerna var inte direkt tydliga och det fanns väldigt många alternativ man kunde utgå ifrån beroende på hur många spelare man var. Våra barn är 7, 8 och 9 år gamla och de hade inte någon större behållning av spelet eftersom det var så komplicerade och otillräckligt beskrivna regler. Vi skall ge det fler chanser och prova att spela några "testomgångar" för att förstå reglerna genom övning. Det är förmodligen det som krävs för att kunna nyttja spelet.

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Sonen på 6 år tyckte det var väldigt roligt och vi har...

Sonen på 6 år tyckte det var väldigt roligt och vi har spelat det många gånger. Enkla regler och snabbstartat. Tycker man om Lassemaja är det en hit.

Jättekul och engagerande om man gillar spel

Jag spelade spelet med barn i olika åldrar från 5 år. Man behövde inte kunna läsa för att förstå hur korten funkade eftersom de är väldigt tydliga med bilder, olika färger osv. Barnen gillade och fattade direkt hela konceptet med korten hur man kunde förstöra eller hjälpa varandra, kika på någons kort, sno ett kort osv. Spelplanen var fin och man måste inte ha läst böckerna för att uppskatta spelet. Om jag skall säga något som inte var bra så var det att det var många pjäser men det var inget som barnen brydde sig om ifall någon pjäs halkat över ett steg någonstans. Det tog ganska lång tid. Men det kan ju ses som ett plus också att man glömde bort tiden.

Uselt spel

Dålig anvisning hur spelet skulle gå till. Läste och läste men hade flera frågor som inte gick att hitta svar på. Liten spelplan med tanke på alla pjäser som skulle få plats. Rörigt som tusan och det tog lång tid innan men kunde komma igång. Barnen tröttna ur tidigt och från 6 år helt obegripligt, de är för små. Bara detta med att man skulle ta bort korten i de mysterier som inte var med tog sin lilla tid. Är superbesviken och tyvärr kommer vi aldrig ta upp spelet igen. Känns som om jag slängt pengarna i sjön.

Brått i Valleby! - Spel

Fler böcker av Martin Widmark

Cafémysteriet