Tigerkvinnan

Häftad, 2011

Den här utgåvan av boken är slutsåld (slut på förlaget)

Kundrecensioner

Det finns 4 recensioner av Tigerkvinnan. Sätt betyg och recensera.

Har köpt och streckläst de tre första böckerna om...

Har köpt och streckläst de tre första böckerna om barnmorskan Cecilia Lund. Den fjärde, Tigerkvinnan, ska jag snart börja läsa. Älskar böckerna. Tycker om hur författarinnan väver in flera olika människoöden och spänningen man hela tiden finns i. Kan inte sluta läsa. Måste få veta hur det går för alla de intressanta personerna hon beskriver i böckerna. Jag var klok som beställde de fyra första böckerna samtidigt så jag slipper vänta på nästa bok. Ser nu att det finns fler böcker som är en fortsättning på de fyra första. Ska genast beställa!

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Man längtar

Nu har jag läst den fjärde och sista boken av Katerina Janouch som handlar om barnmorskan Cecilia Lund. Jag började för någon helg sedan med att läsa första boken "Bedragen" som jag hade köpt på rea någon gång. Jag hade även köpt den andra boken "Systerskap", så jag maratonläste båda böckerna. Jag blev fast i denna relationsthriller som handlar mycket om familjen, barn, släkt och allt som hör till vardagen samtidigt som den är kryddad av spännande händelser och uppgörelser. Sedan var jag förstås tvungen att inhandla de två sista i serien, "Hittebarnet" och "Tigerkvinnan" som jag har sträckläst i helgen. Jag tycker om hur författaren beskriver och skriver om personerna i böckerna. De är lättlästa, har känslomässiga poänger samt är spännande. Läs dem !

Fjärde boken om barnmorskan Cecilia Lund

Den fjärde boken om Cecilia Lund Tigerkvinnan håller lika hög klass som de tre tidigare. I början av augusti de senaste åren har jag legat sömnlös i ett par nätter på grund av att Cecilia Lund kommit på besök i mitt sovrum. Jag kan omöjligt lägga boken ifrån mig, utan läser tills ögonen inte kan hålla sig uppe längre. Katerina Janouch berör verkligen i det hon skriver. Jag som fyrabarnsmamma känner igen mig i mycket av Cecilias vardag. De kaotiska morgnarna när tjejerna skulle iväg till förskola och skola. Att ofta känna sig tjatig och gnällig. Det märkliga var att jag också läste Det femte barnet i samband med min yngsta dotters födelse, men efteråt som tur var. Som alltid skriver Katerina Janouch på ett spännande och underhållande sätt. Alla hennes böcker är mycket välskrivna och igenkännande för oss kvinnor, och berättelsen är jämn och intressant hela vägen. Ingen av hennes böcker har någonsin gjort mig besviken. Jag vill bara läsa mer och mer av henne.

Betyg: 5 av 5.

Jag har läst alla böcker som Katerina Janouch har skrivit. Hon är en av mina absoluta svenska favoritförfattare.

Jag tycker att Katerina har gjort sig en egen liten genre med sin bokserie om Cecilia. Kan inte likna dom vid några andra böcker som jag har läst. Det är en blandning av relationer - både mellan gifta, syskon, barn, kollegor med flera, arbetsbeskrivning av barnmorskejobb, och ett spänningsmoment i varje bok.

Böckerna är mycket lättlästa, välskrivna, och engagerande. Det bästa i böckerna tycker jag är det som handlar om Cecilias jobb. Men också alla relationer, speciellt mellan vuxna syskon, och föräldrar och vuxna barn.

Den här fjärde boken var precis lika bra som dom tre tidigare. Om inte ännu lite bättre ändå. Jag längtar redan tills nästa bok kommer, fast jag precis har läst ut den här. Väldigt rörd och berörd blev jag också av boken. Det är inte ofta som jag brukar sitta med tårar i ögonen när jag läser.

Tigerkvinnan (häftad)

Fler böcker inom

• Häftad (danskt band)