De som köpt den här boken har ofta också köpt Den sjätte gudinnan (inbunden) av Karin Alfredsson
Pris för båda:

Kundrecensioner

Det finns 2 recensioner av . Har du också läst boken? Sätt betyg och recensera.

Vilseledande titel

Anni, 20 februari 2017

Titeln till denna bok är totalt vilseledande och känns inte relevant för denna spänningsroman som mer handlar om kulturskillnader och samhällsproblem och de risker och konsekvenser dessa kan leda till. Irrelevanta känns även upprepningarna om att huvudpersonen, den kvinnliga tvåbarnsmamman, äntligen får göra något av bestående värde när hon får praktisera sitt yrke som läkare. Som om författarinnan vill försäkra sig om att falla in i kulturen av svenska deckare där alla kvinnliga huvudkaraktärer måste försaka och nedvärdera modersrollen, som inte får ta någon synlig plats ens när händelserna flyttas långt utanför vårt lands gränser. Dock kan jag tänka mig att läsa fler böcker i denna serie om läkaren Ellen Elg och hennes framfart i främmande länder, då den har en intressant infallsvinkel och är trevligt skriven.

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

En roman med handling i Pakistan och Dubai

Kristina Simar, 4 januari 2012

En mycket bra skriven spänningsroman av Karin Alfredsson. Jag som älskar att läsa om Mellanöstern tycke om att berättelsen hade sin handling i det fattiga Pakistan och rika Dubai. Miljöerna var intressanta att läsa om och även om kontrasterna mellan Pakistan och Dubai. De fruktansvärda hedersbrotten som ofta förekommer i Pakistan är däremot obehagliga att läsa om. Även kvinnornas förnedring i Dubai känns jobbigt att ta del av. Vi som är så fria i väst. Karin Alfredsson är en författare som gestaltar mycket bra. Både när det gäller karaktärer och miljöer. Tyvärr har jag inte läst något mer av Karin Alfredsson, men denna bok gav mig mersmak. En mycket känslosam och givande spänningsroman som jag verkligen älskade att läsa.

(inbunden)
Fler böcker inom
  • Inbunden