De som köpt den här boken har ofta också köpt Natoagenten (pocket) av Anders Jallai
Pris för båda:

Kundrecensioner

Det finns 3 recensioner av Landsförrädaren. Sätt betyg och recensera.

Intressant, initierat och mycket spännande.

Hans Bergström, 11 mars 2016

Har följt Anders Jallai på hans blogg alltsedan Projekt DC 3:an och hans medverkan i Havreiutredningen av nämnda DC 3:a. Hans sökande efter sanningar relaterade till händelser med anknytning till Kalla Kriget och de mörkläggnings-försök som ofta följer dessa affärer, är intressant läsning.
Den nu aktuella boken "Landsfärrädaren" är min första Jallai-bok. Den är suveränt skriven och håller en fin balans mellan överskådliga sammanfattningar och intressant detaljering av vissa skeenden.
Palme-mordet och dess "svarta" historia får intressanta vinklingar. Det är på det hela taget en bok som det är svårt att lägga ifrån sig då man väl börjat läsa.
Jag kan varmt rekommendera den till andra.

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Parasitering på Palmemordet

Lars, 15 juli 2011

Boken handling är att någon i den svenska maktsfären har sett till att Palme mördats pga påstått landsförräderi till Sovjet.. Intrigen bygger på ett antal heman som skall lösa mordet på Palme.Personbeskrivningarna är ett antal torftiga heman i medelåldern som kan slåss, knulla och skjuta. Vi skall revanschera oss,det här grejar vi när alla andra misslyckats. Sedan blir storyn ännu värre med diverse obskyra typer som dyker upp fixas vapen och beskydd." By the way " mördas ett par poliser, men det skapar inga reaktioner från polismakten. MC-gäng anställes för att stötta denna sökning efter få klarhet på mordet som som som skadat demokratin genom att vara olöst. Samt alla nya lagar som kommit till som minskar den demokratiska spektrat med avlyssningar, datalagring mm. Boken är dåligt skriven, avsaknad av en enda levande person och språket är som taggtråd man fastnar så ingen rytm infinner sig. "Varför händer detta?"

Anders Jallai nya thriller Landsförrädaren

Kristina Simar, 21 april 2011

Denna thriller var lika fascinerande som Spionen på FRA. Den här gången försöker Anton Modin att få klarhet över vem som egentligen mördade Sveriges statsminister 1986. Anders Jallai är fenomenal på att gestalta karaktärer och miljöer. Han gör det precis som jag försöker få "mina" manusförfattare att förmedla sig. Därför är det extra trevligt att ta del av Anders Jallais böcker. Boken innehåller lagom korta kapitel som alltid slutade med att jag bara var tvungen att vända blad och fortsätta läsa. Boken är lättläst även om språket inte är alldeles för enkelt, den innehåller många militäruttryck, men den är spännande hela vägen. Det känns som att se en actionfilm eftersom allt är så bra gestaltat. Jag satt i alla fall som på nålar många gånger. Tyvärr tog boken slut alldeles för fort, efter att jag väntat i ett år på att läsa denna, måste jag nu vänta ytterligare ett tag på nästa Anton Modinbok. Jag kan inte annat än ge denna härligt spännande bok full pott.

Landsförrädaren (inbunden)
Fler böcker inom
  • Inbunden