• Välj format:
  • E-bok
  • Häftad

Kundrecensioner

Det finns 2 recensioner av Andetag. Sätt betyg och recensera.

En poetisk och stilistisk skriven roman

Jag vet i stort sätt ingenting om denna författare. Hon kontaktade mig och undrade om jag ville läsa denna roman som en pdf-fil och det tackade jag ja till. Hon heter Stina Nilsson och skriver poesi. Hon har gett ut en sagobok vet jag, och att hon bor i Norrköping. Att författaren skriver poesi märks mycket väl i denna roman. Den är mycket poetiskt och stilistiskt skriven och berörde mig mycket. Först tyckte jag inte om Elsa, men när det kom fram hur hennes barndom varit och hur den påverkat henne till det beteende hon har, fick jag stor sympati för henne. Men jag hade nog velat läsa om hur Bo tänkte om Elsa när hon var så trist på festen och även fått läsa lite tillbaka i tiden om hur Bo och Elsa träffades och hur den extroverte Bo blev förälskad in den introverta Elsa.

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Om bojor som tynger

Andetag är en skildring av ett liv i förändring - om monster som gömmer sig i garderoben och bojor som tynger när vi egentligen behöver händer som smeker oss trygga. Stina Nilsson har ett målande språk. Den känslomässiga prosan tilltalar mig starkt. Dock är det något som fattas - något som gör att det hackar sig fram emellanåt. Karaktärerna runt omkring Elsa är platta men även Elsa ter sig vakna ur en djup dvala alltför tvärt. Är det min nyfikenhet till bakomliggande händelser som sätter käppar i hjulen åt mig och därmed hindrar mig från att uppskatta boken till fullo?

Andetag (häftad)

Fler böcker inom

• Häftad
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 131
  • Utg.datum: 2011-07-15
  • Förlag: Bokförlaget K&R
  • Originaltitel: Andetag
  • Dimensioner: 199 x 126 x 9 mm
  • Vikt: 200 g
  • SAB: Hc
  • ISBN: 9789185903177

Fler böcker av Stina Nilsson

Sagan om häxan Märta - och om trollen och spöket (häftad)
Eko av natt (häftad)
Vattnets ådra (häftad)
Eldens aska (häftad)

Sagan om häxan Märta - och om trollen och spöket

Stina Nilsson
Häftad
139:-

Eko av natt

Stina Nilsson
Inbunden
240:-

Vattnets ådra

Stina Nilsson
Häftad
89:-

Eldens aska

Stina Nilsson
Häftad
93:-

Recensioner i media

"En klart läsvärd bok som kan väcka tankar och funderingar hos många, och som trovärdigt beskriver fram för allt ett kvinnoliv i förändring och positiv utveckling."
Rose-Marie Grundström-Linder qoolaqvinnor.se

"Stina Nilsson har gett ut flera diktsamlingar; Eldens aska och Vattnets ådra. Det märks att hon poet, hennes språk är målande. Ibland blir det lite fel, men ofta blir det vackert. Texten vimlar av kreativa bilder. Eller vad sägs som den här skildringen av Elsas hem; "Hemmet blottar sitt skal. Möblerna darrar i sina kläder". När Elsa blir upprörd "bildas det en vak inom henne. "En person som är glad ler med hela kroppen." Nilsson är absolut en nyskapande ordkonstnär."
Tidningen Kulturen

Bloggat om Andetag

Du kanske gillar...