Användarprofil Malin / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Malin

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 2

Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt

Användbar, peppande och sann!

11 februari 2012

Som ett sista försök för att få ordning på LCHF:andet beställde jag Katrins bok för att få inspiration. Det finns många böcker på marknaden som skriver om LCHF, men Katrin har med sin bok "Dags att bli smal!" tagit detta till en ny nivå. Genom strukturerade matscheman, tydliga instruktioner och riktlinjer ger hon läsaren konkreta verktyg för att ta tag i sitt liv och sin hälsa. Stundvis är kritiken mot läsaren hård, men jag uppfattar det endast som peppande och sporrande att ta mig vidare framåt. Boken peppade mig enormt när jag skulle börja en ny omgång LCHF och det känns verkligen bra att hon har varit så personlig genom hela boken med fotografier, blogginlägg och delat med sig av sina egna tankar under resans gång. En sak har åtminstone jag tagit med mig: Kunde Katrin gå ned 33 kg med LCHF, så kan jag det också!

Eldvittnet

Spännande deckare med många hemligheter

11 februari 2012

Denna bok är ett måste för oss som uppskattar spänning och inte har något emot att ligga uppe ett par nätter för att läsa klart. Du hinner knappt öppna boken innan du kastas in i en fängslande härva av mord och hemligheter som målas fram ur en liten ort i Norrland. Författarna har lyckats att skapa en känsla av spänning, rysningar och smärre panik genom hela boken: jag personligen kunde inte lägga ifrån mig den innan jag hade läst klart den. Boken vävs ihop och mixas på ett härligt sätt när olika historier från olika personer vävs samman till ett mystiskt virrvarr och det visar sig hur stor betydelse händelser från förr kan ha på ett brott som sker trettio år senare. Kriminalkommissarie Joona Linna har det inte heller lätt i denna bok, men vi som läsare tillåts komma honom närmare när han avslöjar en av sina absolut närmaste hemligheter.