Användarprofil Lena Kristensson / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Lena Kristensson

Antal betyg: 5

The Hidden Messages in Water

Besjälat vatten?

14 december 2015

Denna bok ger ett helt nytt sätt att se på vatten. Människan tenderar numera se på nästintill allting som något som ska tjäna människan och det utan att det får några konsekvenser. Genom denna bok kan man få en insikt om att allt vi gör påverkar världen omkring oss - till och med ett uttalat ord eller tanke - (om man nu inte redan förstått det) och att det som de gamla indianerna sade "Allting hänger samman" verkligen stämmer. "Ringarna på vattnet" osv. En bok i rättan tid för främjande av vackra saker som kärlek, tacksamhet, generositet och glädje.

Matkärlek . laga gott och naturligt med LCHF

Bra inspiration!

31 oktober 2014

Boken är upplagd på ett bra sätt, t ex undrar man ofta "vag äter jag till frukost som lchf-are?". Har är bra förslag som gör att man lätt kommer igång. De recept jag lagat hittills har varit mycket goda.

Grönt för livet : inspiration till ett friskare liv ...

Denna bok är ett måste om du vill förstå mycket...

5 november 2013

Denna bok är ett måste om du vill förstå mycket viktiga aspekter av vad det är som gör att du mår bra. Jag ger den som present till mina vänner. Otroligt läsvärd! Man blir så tacksam att det finns människor som Victoria Boutenko som går på djupet och letar efter vad det är som ger hälsa - i motsats till dem som bara forskar för att hitta kemikalier som kan dämpa symtom.

Brödberoende : hur vetet gör dig fet och skadar din ...

Denna bok är en av de viktigaste böcker om mat och...

5 november 2013

Denna bok är en av de viktigaste böcker om mat och hälsa som finns just nu. Den ger förståelse för många "oförklarliga" ohälsotillstånd och gör att vi kan börja efterfråga mat som gör nytta och gott i oss. Säd och mjölk är en stor del av vår föda idag, och båda födoämnena har blivit så förändrade av jordbruks- och livsmedelsindustrin att de ställer till det i våra kroppar. Att denne läkare tagit sig tid och kraft att skriva boken är underbart och gör att man gärna förlåter att han ibland upprepar sig. Recepten kan också förbättras, inser man som mycket hälsointresserad, men ger ändå en hjälp till start på ett förhoppningsvis lättare, gladare och hälsosammare liv. Läs den!