Användarprofil Murdocka / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Murdocka

Jag vägrar dö nyfiken

Sådär

17 november 2011

Ingen bok för den som äter middag samma klockslag varje dag. Ty denna bok hoppar mycket i kronologin. För mig är det ingen nackdel. Sidan innehåller ditt och datt och avrundas emellanåt med någon historia som dragits upp på någon plats i Sverige ( och några i England). Dessa är det svårt att skratta åt, antingen för man hört den, eller för att emfasen på Babbens röst saknas. En fyra kommer inte denna bok upp i, men det är heller inget jag kan begära. För att vara en debutroman fann jag den läsvärd, och till det här fjuttiga pocketpriset finns ingen ursäkt att inte köpa den. Men ha bara inte alltför höga förväntningar. Det är en lagom-bok

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

En bra bok

17 november 2011

Inte lika rolig som recensenterna vill göra gällande. Jag fann inga liknelser med Paasilinnas böcker, snarare Bernard Nordh. Naturligtvis var den smålustig, men alla dessa fjärdepersonssvar var lite väl över hövan. typ "jo, visst hade han varit spion och förklädd hade han varit". Betyg 4 om man står ut med den överdrivna mängden av dessa.

Sovay

Savoy sovay!

17 november 2011

Hmm.. jag är rädd att jag är lite för gammal för den här boken. Men som tonåring läste jag aldrig, så jag får väl ta igen det nu. Halvspännande punktvis. Lite svårt att skilja namnen åt emellanåt. Betyg: -3/5. Klart läsvärd till det priset.

I mitt tycke kunde lite mer spänning hängt med. Lite väl mycket utdrygande. Typ måttbeställda klännigar odyl. Annars är Sovay en rebellisk person, med många uppvaktanden, dock ej med den tidens sätt (vallandes på familjeträffar och prata väder) Det är ingen "stolthet och fördom som gäller här". Tänker jag efter ger jag nog boken ändå en trea, ty eljest skulle den inte vara färdigläst inom tre dygn.

Nalle Puhs festliga kokbok

Nalle puhs festliga kokbok

7 mars 2009

Den perfekta kokboken för alla små kockar!

I denna festliga bok kan du ta reda på hur Nalle Puhs honungskakor egentligen smakar och vilka favoritrecept de andra vännena i Sjumilaskogen har. Boken innehåller sju olika kapitel med recept för alla tillfällen: bakat, sallader, smörgåsar, varmrätter, desserter och drycker. Sist men inte minst hittar du recept på små munsbitar, som Puh brukar kalla sina absoluta favoriter - sötsaker!Till varje recept hör bilder med steg-för-steg-anvisningar, som är en god hjälp för den lilla kocken. Nalle Puh, Kanin, Nasse, I-or, Ru, Kängu och Tiger är så klart med och berättar. Kokboken innehåller mer än 20 mumsiga recept.