Användarprofil Linn / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Linn

Antal betyg: 42
Antal recensioner: 41

Fallen ängel

Bättre än twilight

9 september 2010

När jag skummade igenom första sidan hade jag noll förväntningar, men fick snabbt svälja min stolthet och erkände mig överbevisad senare samma dag när sista sidan luslästes. Det är en snyggt skriven roman på det välkända ämnet ont och gott. Att den jämförs med Twilight har jag full förståelse för, men medan Twilights Edward snabbt avslöjar sig som the good guy är Fallen Ängels Patch ett stort frågetecken. Med ett hånfullt leende läser han Nora som en öppen bok och hon har ingenting att sätta emot varken den oövervinnerliga strykan eller de sexiga ögonen. Lite synd tycker jag det är att de ändrat den engelska titeln Hush, hush, vilken jag tycker passar bättre. Och jag råder er att inte läsa allt för mycket om boken" på baksidan och sånt - innan du läser den. Det blir roligare ju mindre du vet. Men jag tycker nog Fitzpatrik är snäppet vassare än Meyer när det gäller att få läsarens ryggrad att böjas!

Resehandbok för singlar

HAHAHA

9 september 2010

Jag ÄLSKAR den här boken. En helt underbar kombination av Sex and the City(vilken författarinnan skrivit manus till) och Marian Keyes. Full med roliga citat om fördomar och verkligheter runtom i världen när det gäller dejting och allt runtomkring det. En klassisk beachbok som passar alla flickor (tyvärr måste jag nog vara så fördomsfull eftersom jag gissar att de flesta killar inte ens skulle ta i den) och alla åldrar. Liz Tuccillo är helt enkelt ett komiskt geni. (Kom bara ihåg att ta den med en nypa salt.)

If This is Paradise, I Want My Money Back

Skratt och twistar

9 september 2010

Som vanligt var det titeln som gjorde att jag blev lite lässugen. Kändes som den perfekta semesterboken! Vilket det också var som tur är. En klassisk feel good-bok men med den snygga twisten att huvudpersonen är en ängel. Perfekt för dig som behöver ett gäng asgarv.

Ängelns lek

Ingen skriver som Zafon!

9 september 2010

Jag kastades in i en historia så unik att jag aldrig skulle kunna återberätta den. Boken man slår ihop känns som en helt annan än den man började på. Och än en gång målar Zafón upp ett liv i Barcelona med ett språk man inte tror möjligt. Även om storyn i Ängelns Lek inte riktigt når upp till Vindens Skugga-nivå så är det en alla bokälskare borde läsa. Carlos Ruiz Zafon kan trolla med ord!

The Good, the Bad and the Dumped

Ultimata chickliten

9 september 2010

The Good, The Bad and The Dumped är en chick-lit i dess sanna benämning. Det är en bok med lika många asgarv som skakningar på huvudet. Det handlar om Posy som, efter att ha förlovat sig, panikar lite och börjar fundera på sina tidigare förhållanden - varför tog de slut? Att facebook har en egen liten roll i storyn tyder på en ung författarinna och det får hela storyn att kännas dagsfärsk. Jag tror trots allt att facebook skulle ha en ganska stor roll i de flesta vänners självbiografier.

En förtjusande man

Underbar!

9 september 2010

Gillar du hennes tidigare böcker kommer du älska den här. Det handlar om fyra olika kvinnors liv - alla med en gemensam nämnare: den förtjusande Paddy. Deras historier är underhållande, igenkännande och som vanligt lyckas Keyes baka in en precis lagom mängd allvar. Och det allra bästa med den är att den är dubbelt så tjock som hennes tidigare böcker!! Den räcker så himla länge!

Ursäkta att man vill bli lite älskad

ETT MÅSTE

4 september 2010

Den här boken tycker jag att ALLA borde läsa. Jag identifierade mig så mycket med Nora att det var läskigt. Känner Johanna mig måtro?? Det är äkta, insatt och riktigt snyggt gjort. Språket är lagom lättläst och flyter på utan problem. Jag läste den på en dag!

Det är så logiskt, alla fattar utom du

Det är ju så logiskt

31 maj 2010

En helt underbar bok som är riktigt bra skriven. Gick knappt allt sluta - läste långt in på natten! Gillar du crossover så tveka inte!

Vad min flickvän inte vet

Andra sidan storyn

31 maj 2010

Vad min flickvän inte vet är fortsättningen på Vad mina vänner inte vet. Den är precis lika söt, lika mycket känslor. Den här är dock lite mer som en vanlig bok, och lite mindre som dikter till skillnad från förra. Men ändå lika fin! Skaffa de båda och du har den perfekta semesterläsningen!