Drei Männer im Schnee (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
108
Utgivningsdatum
2014-06-30
Förlag
Klett Sprachen GmbH
Dimensioner
189 x 115 x 6 mm
Vikt
122 g
ISBN
9783126757218

Drei Männer im Schnee

Deutsche Lektüre für das GER-Niveau B1. Gekürzt, mit Annotationen

Häftad,  Tyska, 2014-06-30
168
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Der Millionär Tobler hat unter falschem Namen den zweiten Preis eines Wettbewerbs und einen Aufenthalt in den Bergen gewonnen. Er nimmt seinen Diener dorthin mit, möchte aber inkognito bleiben, um unbemerkt die Menschen dort zu studieren. Im Hotel lernt er den Gewinner des ersten Preises kennen und zwischen den dreien bildet sich schnell eine Freundschaft. Als aber auf einmal die Tochter auftaucht, kommt Dramatik in die Bergidylle.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Drei Männer im Schnee
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 215 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Erich Kästner