Der König der purpurnen Stadt (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
960
Utgivningsdatum
2004-11-01
Förlag
Lübbe
Illustratör/Fotograf
Mit Illustr
Illustrationer
Mit Illustr.
Dimensioner
186 x 125 x 33 mm
Vikt
600 g
Komponenter
,
ISBN
9783404152186

Der König der purpurnen Stadt

Häftad,  Tyska, 2004-11-01
194
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
London im Jahr 1330: Der achtzehnjährige Jonah hat kein leichtes Leben als Lehrjunge im Haushalt seines Cousins. Einzig seine Großmutter schenkt ihrem verwaisten Enkel ein wenig Zuneigung. Doch eine Begegnung mit König Edward und Königin Philippa lenkt Jonahs Schicksal in neue Bahnen. Er findet Aufnahme in der elitären Londoner Tuchhändlergilde, und gemeinsam mit Königin Philippa revolutioniert er die englische Tuchproduktion. Aber je größer sein Erfolg, desto heimtückischer werden die Intrigen seiner Neider
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Der König der purpurnen Stadt
  2. +
  3. Farewell to the Horse

De som köpt den här boken har ofta också köpt Farewell to the Horse av Ulrich Raulff (häftad).

Köp båda 2 för 345 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Rebecca Gable