Der stille Amerikaner (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
240
Utgivningsdatum
2003-05-01
Förlag
dtv Verlagsgesellschaft
Översättare
Springer Puchwein, Walther Käthe
Originalspråk
English
Dimensioner
195 x 120 x 10 mm
Vikt
209 g
Komponenter
,
ISBN
9783423131292

Der stille Amerikaner

Häftad,  Tyska, 2003-05-01
156
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Finns även som
Visa alla 1 format & utgåvor
Graham Greenes berühmter Vietnam-Roman wieder im Programm: Ein desillusionierender und zugleich spannender Klassiker, der soeben verfilmt wurde.

»Mit den Menschen, wie sie nun mal waren, mochten sie kämpfen, mochten sie lieben, mochten sie morden: Ich wollte nichts damit zu tun haben.« Der englische Journalist Thomas Fowler sieht den Kolonialkrieg der Franzosen in Vietnam mit kühler Distanz. Er interessiert sich mehr für seine vietnamesische Geliebte Phuong und die asiatische Lebensart als für Politik. Der Amerikaner Aldon Pyle dagegen arbeitet angeblich für eine Wirtschaftshilfe-Organisation und will, scheinbar naiv, sendungsbewußt und demokratiegläubig, etwas Gutes tun: »... einem Land, einem Kontinent, einer Welt«. Erstaunlicherweise benutzt er Plastikbomben dazu.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Der stille Amerikaner
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 203 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Graham Greene