Sie sind ein schlechter Mensch, Mr Gum! (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
196
Utgivningsdatum
2012-06-01
Förlag
dtv Verlagsgesellschaft
Översättare
Harry Rowohlt
Originalspråk
English
Illustratör/Fotograf
Mit Illustrationen von David Tazzyman
Illustrationer
Mit Illustrationen von David Tazzyman
Dimensioner
190 x 135 x 15 mm
Vikt
227 g
Komponenter
,
ISBN
9783423715065

Sie sind ein schlechter Mensch, Mr Gum!

Häftad,  Tyska, 2012-06-01
98
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
»Beunruhigend großartig!« Philip Ardagh in ›The Guardian‹

Mr Gum ist ein wildwütiger und durch und durch böser Mann. Er wohnt in einem total vergammelten Haus und er hasst Kinder, Tiere, Spaß und Maiskolben mit Butter und Salz. Nur sein Garten, der ist der hübscheste, geblümteste, gartenartigste Garten in ganz Bad Lamonisch. In Mr Gums Badewanne wohnt nämlich eine Fee und die zieht ihm regelmäßig eins mit der Bratpfanne über, wenn er den Garten vernachlässigt. Bis eines Tages Jakob, der Hund, auftaucht. Freundlich wie Toast buddelt er sich durch die Gärten der Bad Lamonischer - am liebsten aber verwüstet er Mr Gums grünes Reich. Um Hund und Fee zu vertreiben, beschließt Mr Gum, das Tier zu vergiften. Doch da hat er seine Rechnung ohne die unerschrockene Heldin Polly gemacht...
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Sie sind ein schlechter Mensch, Mr Gum!
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 145 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Andy Stanton