Herrscher des Nordens 02 - Odins Blutraben (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
496
Utgivningsdatum
2017-12-01
Förlag
Knaur Taschenbuch
Dimensioner
190 x 124 x 33 mm
Vikt
481 g
Komponenter
,
ISBN
9783426520031

Herrscher des Nordens 02 - Odins Blutraben

Häftad,  Tyska, 2017-12-01
167
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Die Saga des Wikinger-Königs Harald Hardrada - seine Abenteuer und Kämpfe, seine Frauen und sein unbezwingbarer Ehrgeiz. Ein neuer Roman vom Erfolgsautor Ulf Schiewe

AD 1035: Beim Großfürsten der Rus hat sich Harald den Ruf eines siegreichen Söldnerführers erworben. Doch bei der Verteidigung Kiews gegen den Ansturm der Petschenegen werden seine Fähigkeiten auf eine harte Probe gestellt. Persönliche Verluste treiben ihn rastlos weiter, diesmal nach Konstantinopel, wo er es als Offizier der kaiserlichen Waräger bei jahrelangen Kriegszügen rund ums Mittelmeer zu einem beachtlichen Vermögen bringt. Doch eine Affäre mit der Kaiserin Zoe und der Neid seiner Konkurrenten bringen ihn ins Gefängnis.

Der 2. Band der historischen Saga um den Wikinger-König Harald Hardrada.
Die große Wikinger-Saga "Herrscher des Nordens" in Reihenfolge der Bände:
"Thors Hammer"
"Odins Blutraben"
"Die letzte Schlacht"
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Herrscher des Nordens 02 - Odins Blutraben
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 214 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Ulf Schiewe