Flann O'Brien für Boshafte (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
91
Utgivningsdatum
2009-02-23
Förlag
Insel Verlag Anton Kippenberg GmbH & Co. KG
Originalspråk
English
Medarbetare
Rowohlt, Harry (ed.)
Dimensioner
12 x 178 x 108 mm
Vikt
92 g
Komponenter
,
ISBN
9783458351054

Flann O'Brien für Boshafte

Häftad,  Tyska, 2009-02-23
104
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
»Begreifen Sie meine List, meine doppelte Doppelzüngigkeit, mein Spiel mit der Ignoranz und der Leichtgläubigkeit! Ist es ein Wunder, daß ich die Banklaufbahn eingeschlagen habe?«

»Auf das Fabulieren - und zwar in seiner grenzenlosesten Form - hat sich kaum ein Romancier so vortrefflich verstanden wie Flann O'Brien. Mit Aberwitz, einer Mischung aus Farce und Philosophie, skurril aufbereitetem Bildungsvorrat und jeder Menge wortseligen Unsinns hat er seine Bücher angefüllt.« (Der Spiegel)

Anna Mikula hat die wunderbarsten Boshaftigkeiten und Spitzfindigkeiten aus dem Gesamtwerk Flann O'Briens ausgewählt und zu einer unterhaltsamen Lektüre zusammengestellt.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Flann O'Brien für Boshafte
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 151 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Flann O'Brien