Himmel und Hölle (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
230
Utgivningsdatum
2011-11-01
Förlag
Piper
Översättare
Karl-Ludwig Wetzig
Originalspråk
Icelandic
ISBN
9783492258326
Himmel und Hölle (häftad)

Himmel und Hölle

Häftad Tyska, 2011-11-01
149
Skickas inom 5-8 vardagar.
Fri frakt inom Sverige över 159 kr för privatpersoner.
Kan levereras innan jul!
Island, vor etwa 100 Jahren: Ein namenloser Junge und sein bester Freund Bár ur verdienen mit dem Dorschfang ihr Geld, wenngleich ihre wahre Leidenschaft der Poesie gilt. Eines Morgens verliert sich Bár ur jedoch so sehr in den Versen des Dichters Milton, dass er darüber vergisst, seinen Anorak mit aufs Fischerboot zu nehmen. Auf dem offenen Meer, umgeben von eisigen Polarwinden, bezahlt er dafür mit seinem Leben. Vom Tod des Kameraden erschüttert, plagen den Jungen fortan Fragen über sein eigenes Dasein: Wozu lebt er? Hat er es verdient zu leben? Und soll er sich der Ungewissheit der Zukunft stellen?
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Himmel und Hölle
  2. +
  3. Das Knistern in den Sternen

De som köpt den här boken har ofta också köpt Das Knistern in den Sternen av Jón Kalman Stefánsson (häftad).

Köp båda 2 för 308 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Jón Kalman Stefánsson