Morgens um sieben ist die Welt noch in Ordnung (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
238
Utgivningsdatum
2012-07-02
Förlag
ROWOHLT Taschenbuch
Översättare
Brigitte Roeseler
Dimensioner
20 x 188 x 126 mm
Vikt
214 g
Komponenter
,
ISBN
9783499258916

Morgens um sieben ist die Welt noch in Ordnung

Häftad,  Tyska, 2012-07-02
156
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Gestatten: Gaylord, Frühaufsteher und Herzensbrecher.

Der achtjährige Gaylord hat seine Augen und Ohren überall. Vor allem dort, wo sie nicht hingehören. Schon morgens früh hopst er von Bett zu Bett und will seine Familie mit selbstgebrühtem Kräutermatsch-Tee beglücken. Doch der Haussegen hängt auch so schon gewaltig schief: Der Vater wurde aus dem elterlichen Schlafzimmer verbannt, Großtante Marigold steckt irgendwo in der Vorkriegszeit fest, und Tante Becky spannt der eigenen Schwester den Liebhaber aus ... Voller Witz und Phantasie beobachtet Gaylord die Welt um ihn herum. Und steckt so lange seine Nase in fremde Angelegenheiten, bis die Welt wieder in Ordnung ist.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Morgens um sieben ist die Welt noch in Ordnung
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 203 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Eric Malpass