Ein ausgebrannter Fall (inbunden)
Format
Inbunden (hardback)
Språk
Tyska
Antal sidor
270
Utgivningsdatum
1997-02-03
Förlag
Zsolnay, Paul, Verlag Ges.m.b.H.
Översättare
Dietlind Kaiser
Originalspråk
English
Komponenter
,
ISBN
9783552048287
Ein ausgebrannter Fall (inbunden)

Ein ausgebrannter Fall

Inbunden Tyska, 1997-02-03
219
  • Skickas inom 3-6 vardagar.
  • Gratis frakt inom Sverige över 159 kr för privatpersoner.
Ein Stararchitekt flüchtet vor der Sinnlosigkeit seines Lebens ins innerste Afrika, um ein Hospital für Leprakranke zu bauen. Er ist dabei, seinen Seelenfrieden zu finden, als er in Gestalt eines bigotten Siedlers und eines Sensationsreporters von der Welt eingeholt wird, der er zu entkommen suchte. Greenes spannender Roman zeigt, daß ein »ausgebrannter Fall« kein hoffnungsloser sein muß. Er zeigt sich auch in diesem Roman als ein Meister der genialen Konstruktion, des spannenden Plots, der einfachen und klaren Sprache.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Ein ausgebrannter Fall
  2. +
  3. Unser Mann in Havanna

De som köpt den här boken har ofta också köpt Unser Mann in Havanna av Graham Greene (häftad).

Köp båda 2 för 368 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Graham Greene