Heute ware ich mir lieber nicht begegnet (häftad)
Fler böcker inom
Format
Häftad (Paperback / softback)
Språk
Tyska
Antal sidor
239
Utgivningsdatum
2010-11-01
Förlag
Fischer Taschenbuch Verlag GmbH
Dimensioner
190 x 125 x 15 mm
Vikt
180 g
ISBN
9783596188222
Heute ware ich mir lieber nicht begegnet (häftad)

Heute ware ich mir lieber nicht begegnet

Häftad Tyska, 2010-11-01
149
Skickas inom 3-6 vardagar.
Fri frakt inom Sverige över 159 kr för privatpersoner.
Finns även som
Visa alla 1 format & utgåvor
"Ich bin bestellt." Im Rumänien Ceauçescus begibt sich eine junge Frau auf den Weg zum Verhör durch den Geheimdienst. Sie hat diese Fahrt mit der Straßenbahn schon oft machen müssen, doch diesmal hat sie aus einer Vorahnung heraus Handtuch und Zahnbürste eingepackt. Unterwegs zieht ihr Leben vorüber: die Kindheit in der Provinz, die halberotische Liebe zum Vater, die Deportation der Großeltern, das gelegentliche Glück, das ihr mit Paul gelingt. Doch an diesem Tag hält die Bahn an der Station, an der sie aussteigen muss, nicht an. Und sie beschließt zum ersten Mal, nicht zum Verhör zu gehen.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Heute ware ich mir lieber nicht begegnet
  2. +
  3. Der Konig verneigt sich und totet

De som köpt den här boken har ofta också köpt Der Konig verneigt sich und totet av Herta Muller (häftad).

Köp båda 2 för 288 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Herta Muller