Weit über das Land (inbunden)
Format
Inbunden (hardback)
Språk
Tyska
Antal sidor
201
Utgivningsdatum
2018-05-01
Förlag
FISCHER Taschenbuch
Dimensioner
145 x 95 x 10 mm
Vikt
136 g
Komponenter
,
ISBN
9783596521746

Weit über das Land

Inbunden,  Tyska, 2018-05-01
164
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Finns även som
Visa alla 2 format & utgåvor
Ein Mann steht auf und geht. Einen Augenblick zögert Thomas, dann verlässt er das Haus, seine Frau und seine Kinder. Mit einem erstaunten Lächeln geht er einfach weiter und verschwindet. Astrid, seine Frau, fragt sich zunächst, wohin er gegangen ist, dann, wann er wiederkommt, schließlich, ob er noch lebt.
Jeder kennt ihn: den Wunsch zu fliehen, den Gedanken, das alte Leben abzulegen, ein anderer sein zu können, vielleicht man selbst. Peter Stamm ist ein Meister im Erzählen jener Träume, die zugleich locken und erschrecken, die zugleich die schönste Möglichkeit und den furchtbarsten Verlust bedeuten. »Weit über das Land« ist ein Roman, der die alltäglichste aller Fragen stellt: die nach dem eigenen Leben.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Weit über das Land
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 211 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Peter Stamm