Die Autobiographie (inbunden)
Format
Inbunden (linen)
Språk
Tyska
Antal sidor
575
Utgivningsdatum
2009-01-01
Förlag
Residenz Verlag GmbH
Dimensioner
197 x 120 x 44 mm
Vikt
560 g
Komponenter
Lesebändchen
ISBN
9783701715206

Die Autobiographie

Die Ursache / Der Keller / Der Atem / Die Kälte / Ein Kind

Inbunden,  Tyska, 2009-01-01
318
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
"DIE URSACHE" UND IHRE FOLGEN: In fünf Erzählungen zwischen Dichtung und Wahrheit legt Thomas Bernhard offen, wie er der Schriftsteller wurde, der er war - von der Kindheit über die Internatszeit in Salzburg, die Lehre und das Studium bis zur Isolation des Achtzehnjährigen in einer Lungenheilstätte. Wer die Welt des Thomas Bernhard verstehen will, findet hier den Schlüssel: "Das ist die Geschichte eines jungen Menschen, auf dem eigentlich nur herumgetrampelt worden ist, sei es von Seiten der Stadt, ihrer Bewohner, der Verwandtschaft, ganz gleich." (Thomas Bernhard)
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Die Autobiographie
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 365 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Thomas Bernhard