Der Trinker (inbunden)
Format
Inbunden (hardback)
Språk
Tyska
Antal sidor
288
Utgivningsdatum
2018-02-01
Förlag
Anaconda Verlag
Dimensioner
190 x 130 x 30 mm
Vikt
344 g
Komponenter
,
ISBN
9783730606018
Der Trinker (inbunden)

Der Trinker

Inbunden Tyska, 2018-02-01
59
Skickas inom 3-6 vardagar.
Fri frakt inom Sverige över 149 kr för privatpersoner.
Finns även som
Visa alla 4 format & utgåvor
"Der Trinker" erzählt die Geschichte einer Alkoholsucht vom harmlosen Viertel Wein bis zur Einlieferung in eine Heilanstalt. Autor Hans Fallada verfasste den Roman während einer Haftzeit, wobei er sich auf eigene Erfahrungen stützte.

Es beginnt mit etwas Wein, um sich die unfreundliche Welt schön zu trinken - und bald kommt Erwin Sommer nicht mehr los vom Alkohol. Am Ende landet er in einer geschlossenen Heil- und Pflegeanstalt, wo ihm das Leben zur Hölle wird. Die Probleme seines Romanhelden waren Hans Fallada nur allzu vertraut. »Der Trinker« ist sein persönlichstes Buch.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Der Trinker
  2. +
  3. Wir Hatten Mal Ein Kind

De som köpt den här boken har ofta också köpt Wir Hatten Mal Ein Kind av Hans Fallada (häftad).

Köp båda 2 för 218 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Bloggat om Der Trinker