Die Werkübersicht (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
240
Utgivningsdatum
2021-04-01
Förlag
Schirmer/Mosel Verlag GmbH
Medarbetare
Del Roscio, Nicola (ed.)
Illustratör/Fotograf
166 Tafeln und 16 Abbildungen in Farbe
Illustrationer
166 Tafeln und 16 Abbildungen in Farbe
Dimensioner
35 x 299 x 260 mm
Vikt
1715 g
ISBN
9783829609302

Die Werkübersicht

Zeichnungen, Gemälde, Skulpturen, Photographien

Häftad,  Tyska, 2021-04-01
501
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Cy Twombly (1928-2011) hat ein OEuvre von stupender Vielseitigkeit, Sensibilität und Originalität hinterlassen. Mit beispielloser Konsequenz verfolgte er seinen künstlerischen Weg fernab der aktuellen Tendenzen und lange Zeit unbemerkt von der breiten Öffentlichkeit. Als er im Alter von 83 Jahren in Rom starb, war er allerdings weltweit berühmt. Unser 2014 erschienener Band, den wir jetzt neu auflegen, versammelt die wichtigsten Gemälde und Gemäldezyklen und eine Auswahl seiner Zeichnungen, Skulpturen und Photographien.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Die Werkübersicht
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 548 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Cy Twombly