Die Harry Gelb Story (inbunden)
Format
Inbunden (hardback)
Språk
Tyska
Antal sidor
72
Utgivningsdatum
2001-01-01
Förlag
Maro
Illustratör/Fotograf
Mit Abbildungen
Illustrationer
Mit Abbildungen
ISBN
9783875122541
Die Harry Gelb Story (inbunden)

Die Harry Gelb Story

Inbunden Tyska, 2001-01-01
149
Skickas inom 3-6 vardagar.
Fri frakt inom Sverige över 159 kr för privatpersoner.
'Fauser schrieb so, wie er lebt: schlicht, einfühlsam, getrieben von der alles versengenden Gier nach dem wahren Leben und dem echten Tod gleichermaßen 'von der brennenden Hoffnung auf, irgendetwas Gutes, irgendetwas Reines', wie er einen Protagonisten einmal hoffen läßt. Und Humor war etwas, das Fauser bei all dem Elend seiner Protagonisten stets präsent hatte, weil er seine einzige Chance war, dieser Existenz überhaupt ein Lächeln abringen zu können. [...] Wer? Jörg Fauser? Schriftsteller, ganz richtig! Und nicht irgendeiner, sondern einer der besten überhaupt.' (Szene Augsburg)
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Die Harry Gelb Story
  2. +
  3. LESE-STOFF

De som köpt den här boken har ofta också köpt LESE-STOFF av Jörg Fauser (inbunden).

Köp båda 2 för 358 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Jörg Fauser