Das Gesamtwerk (inbunden)
Format
Inbunden (Hardback)
Språk
Engelska
Antal sidor
455
Utgivningsdatum
2002-12-01
Förlag
Verlag Peter Lang
Medarbetare
Roloff, Hans-Gert (red.)
Illustratör/Fotograf
zahlreiche Abbildungen und Notenbeispiele
Illustrationer
Illustrations, unspecified
Dimensioner
150 x 220 x 163 mm
Vikt
730 g
Antal komponenter
1
ISBN
9783906769936

Das Gesamtwerk

Band 1: Dramen

Inbunden,  Engelska, 2002-12-01
1905
  • Skickas från oss inom 7-10 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Paul Rebhun (ca. 1500-1546) gehoert zu den bedeutendsten Dramatikern und Schriftstellern des 16. Jahrhunderts. Sein beruhmtes Susannadrama ragt als literarisches Denkmal des Reformationszeitalters hervor, seine anderen Werke sind aber zum groessten Teil unbekannt geblieben. Die zweibandige Ausgabe prasentiert nun das Gesamtwerk Rebhuns. In Band 1 werden die dramatischen Schriften, in Band 2 die didaktischen Schriften wiedergegeben.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Das Gesamtwerk
  2. +
  3. Taming 7

De som köpt den här boken har ofta också köpt Taming 7 av Chloe Walsh (häftad).

Köp båda 2 för 2060 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av författarna

Övrig information

Der Herausgeber: Paul F. Casey wurde in Connecticut (USA) geboren. Studium an der University of Notre Dame (B.S. 1964), der Freien Universitat Berlin und Johns Hopkins University (Ph.D. 1974). Nach langjahriger Tatigkeit an der Universitat Bonn und University College Galway (Irland) war er ab 1986 Professor fur Germanistik an der University of Missouri in Columbia, Missouri. Er ist 1998 verstorben.