'...wie die Steine am Rhein' (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
96
Utgivningsdatum
2021-07-15
Förlag
Buchhandlung Klaus Bittner GmbH
Medarbetare
Ewenz, Gabriele (ed.)
Dimensioner
8 x 216 x 133 mm
Vikt
190 g
ISBN
9783926397522

'...wie die Steine am Rhein'

Über Geborgenheit, Heimat und Sprache

Häftad,  Tyska, 2021-07-15
238
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
"Sprache, Sprechen sind unentbehrliche Instrumente menschlichen Zusammenlebens. [...] Nur in einem sollten wir uns nicht täuschen: Auch wer als halbwegs Erwachsener seine Heimat und das 'Haus des Seins', seine Muttersprache, verlassen musste, wird die Sehnsucht nach dieser sprachlichen Geborgenheit wohl lebenslang behalten. Ja, Sprache ist Heimat. Heimat, die einem keiner streitig machen kann. Nicht einmal eine Diktatur." Ulla Hahn
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. '...wie die Steine am Rhein'
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 285 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Ulla Hahn