Wie Findus zu Pettersson kam (e-bok)
Format
E-bok
Filformat
EPUB med Adobe-kryptering
Om Adobe-kryptering
Nedladdning
Kan laddas ned under 24 månader, dock max 3 gånger.
Språk
Tyska
Utgivningsdatum
2021-02-18
Förlag
Verlag Friedrich Oetinger
Översättare
Angelika Kutsch
Illustratör/Fotograf
Sven Nordqvist
ISBN
9783960522140
Wie Findus zu Pettersson kam (e-bok)

Wie Findus zu Pettersson kam E-bok

E-bok (EPUB - DRM), Tyska, 2021-02-18
Den här boken kan endast laddas ned av privatpersoner.
111
Den här boken kan endast laddas ned av privatpersoner.
Ladda ned och läs i en e-boksläsare. Tips på appar
Der neue Nordqvist: So niedlich war Findus noch nie!Es war einmal ein Pappkarton, in dem waren grne Erbsen drin. Zunchst. Dann, als sie aufgegessen waren, kam etwas anderes in den Karton: ein kleiner Kater, noch so klein, dass er Platz in einer Hand hatte. Ein Geschenk fr Pettersson. So fangen Mrchen an. Und der alte Pettersson hatte ein Gefhl, als wenn man an einem Sommermorgen das Rollo hochzieht und das warme Sonnenlicht hereinstrmt. Noch kann der Kater nicht sprechen und noch trgt er keine Hose - aber eines Tages, beim Zeitungslesen, da ist es so weit: "e;So eine Hose will ich auch haben"e;, sagt Findus. Was fr einen wunderbaren Kater Pettersson doch bekommen hat!
Visa hela texten

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Sven Nordqvist