Das Denkmal des Schusters (inbunden)
Format
Inbunden (hardback)
Språk
Tyska
Antal sidor
157
Utgivningsdatum
2021-11-01
Förlag
Ihle, Oliver, Dr.
Översättare
Maike Barth
Originalspråk
Swedish
Dimensioner
17 x 209 x 130 mm
Vikt
306 g
ISBN
9783966660303

Das Denkmal des Schusters

Inbunden,  Tyska, 2021-11-01
210
Billigast på PriceRunner
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Der Schuster Gustafsson hat seinen Teil getan: Mit 72 Jahren gibt er seine Werkstatt auf. Viel war in der abgelegenen Gegend, in der sie stand, sowieso nicht mehr zu tun. Jedoch was jetzt?Er ist ein Relikt einer vergangenen Zeit, das weiß er. Aber ohne Arbeit Was soll er tun? Doch als er, mit etwas Schalk im Nacken, ein Schild an der Landstraße platziert, ahnt er nicht, was er damit auslöst: Jetzt kommen Touristen!Ein Schelmenroman, eine hellsichtige Analyse, aber vor allem eine Liebeserklärung an ein unmögliches Fleckchen Erde mitten im Wald das ist diese wunderbare Neuübersetzung des schwedischen Klassikers von Stig Claesson.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Das Denkmal des Schusters
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 265 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Stig Claesson