Antal recensioner: 21

Jag kunde inte lägga den ifrån mig.

29 november 2020

Jag älskar den här boken! Den är spännande och ovanlig. Jag kunde inte lägga den ifrån mig när jag väl hade börjat läsa.

Huset i Hamptons

En äkta soldränkt historia.

5 september 2019

Huset i Hamptons är en äkta soldränkt historia som snart övergår till att bli en mörk thriller Den är perfekt att grotta ned sig i när man vill läsa om dem rika och vackra. Med en blandning av deckare och tantsnusk har Tasmina Perry mig i ett järngrepp från första sidan till den sista. Tasmina Perry är en mycket god berättare som aldrig tar den enkla vägen ut och hon vet att överraska. Romanen är full av välutvecklade karaktärer och med en riktigt bra historia som är omöjlig att värja sig emot. Du vet aldrig vad som väntar bakom hörnet. Jag kunde inte sluta läsa den här boken, jag var bara tvungen att få veta vad som sker härnäst. Och jag blev inte besviken.

Den vite ryttaren

Bernard Corwell har gjort det igen!

15 juni 2016

Bernard Corwell har gjort det igen! I den vite ryttaren får vi en superb inblick i hur det som vi idag kallar England växte fram och hur Alfred den Store byggde sitt rike genom Uthred ögon. Den här romanen har allt. Corwell kan som ingen annan bygga en historia och han är en mästare i sin genger. I den här romanen skriver han även mer om motivet bakom karaktärernas handlingar vilket jag finner intressant och du sitter och vill veta mer hela tiden. En riktig bladvändare. Jag kan knappt vänta tills jag får hugga in på del 3.

The Santangelos

Bästa Collins på mycket länge!

29 februari 2016

Jackie Collins gör det igen. Hon väver en historia som ingen annan. The Santangelos är hennes bästa om denna maffiafamilj på mycket länge. I Santangelos rättar Collins till misstaget hon begick i Goddess of Vengeance , nu är Lucky mitt i smeten från början och hennes karakteristiska målande språk och förmågan att fånga upp läsaren från första stavelsen är fast cementerad i denna bladvändare. Lucky är en överlevare och en hjältinna som inte sitter och väntar på att drömprinsen skall komma ridande på sin vita springare , Lucky får jobbet gjort. Och som hon gör det. Från Hollywoods svalkande palmer till hettan i Las Vegas , denna roman är ett måste!

Skuggpojken

En nervkittlande thriller.

19 januari 2016

Första delen i C-J Vallgrens thriller serie om Danny Katz är en nervkittlande thriller helt i C-J Vallgrens anda. Vi får möta Danny Katz som knarkat bort tio år av sitt liv och hur han åter bygger upp det då han blir inblandad i fallet med bortförandet av rikemanssonen Klingbergs lille pojke. Vallgren bygger upp en spännande historia. Och helt i enlighet med Vallgrens tidigare romaner, en helt egen värld, ett drag inte helt olikt det i den underbara Havssmannen. Här rör sig Vallgren lätt mellan det förflutna och nutiden. Denna första Danny Katz thriller är riktigt ruggig, och historien är tät och nervkittlande. Romanen tar oväntade vändningar och han rör sig med lätthet mellan högt och lågt, det kalla Sverige och det exotiska , varma. Vallgren visar på en förljugen värld, inte bara i den där Danny Katz rör sig, i Stockholms undre värld, utan i hela samhällskedjan. Och han gör det med finess och driv. Det är framförallt drivet i historien som hjälper till att göra den intressant. Och Danny Katz själv. Han är den bästa svenska deckaren på år och dag, utan beskäftighetens ansikte. Det finns ingenting förljuget hos Katz i en förljugen värld. Denna första Danny Katz thriller blir till ett måste i vinterkylan. Men det finns ingenting kallt hos denna roman, bara en otroligt bra och spännande historia. Jag hoppas att vi får veta mer om Danny Katz och hans värld under lång tid framöver.

Svinen

En tät berättelse med ett målande språk.

19 januari 2016

Svinen, som är den andra boken om Danny Katz, är en minst lika bra och nervkittlande thriller som den första. Det börjar med historien om Jorma Hedlund och hans kupp för att glida in på stickspåret om Danny Katz jakt på det förflutna, hans fortsatta kamp mot sitt beroende, och hans nya fall , jakten på Ramons flickvän Jenny. Alla med bra driv. jag skulle ljuga om jag inte sade att Danny och hans historia berörde mig mest. Carl-Johan Vallgren presenterar en tät berättelse med ett målande språk. Jag drogs in i historien direkt och kunde inte sluta, jag var tvungen att veta hur det skall gå. Svinen är en riktig sträckläsare, Vallgren är en mästerlig berättare som berör. Jag tycker om det nakna språket och att vi får veta mer om Danny och gängets bakgrund i Hässelby. Den blir som ett soundtrack till deras handlingar, åsikter , hur det förflutna hjälpt till att forma dem i nuet. Historien om Danny Katz lever kvar länge och jag väntar med spänning på fortsättningen.

Deceptive Innocence

Skicklig historia med vil-ha mer faktor.

9 juni 2015

Kyra Davis väver skickligt ihop historien om Belle som skall hämnas sin mor och kommer att befinna sig i intrigernas högborg. Spännande och välskriven roman av Kyra Davis som är en ny, talangfull bekantskap. Jag kan knappt vänta innan jag kan lägga vantarna på en ny roman av Kyra Davis. Jag vill genast läsa mer av henne. Stor vill-ha-mer faktor.

Sisters of Treason

Historisk roman när den är som bäst.

30 oktober 2014

Sisters of Treason är en spännande och välskrivet historisk roman om systrarna Grey och Mary Tudor. En intrikat roman om den snåriga skog som är engelska hovet på 1500 talet. Historien drar in mig som läsare och håller mig fast, jag kunde inte sluta läsa, " jag bara måste veta hur det slutar". Elizabeth Fremantle kan verkligen sin sak och om du älskar Hilary Mantel är det här en författare för dig. Elizabeth Fremantle förtjänar att hitta en svensk översättare till sina verk som är välskrivna och har en spännande historia. Du vill ha mer, hela tiden.

Shadow on the Crown

Sträckläsar roman.

14 mars 2014

Shadow On The Crown är en spännande historisk roman som belyser en tid för oss svenskar ganska okänd. Vi känner till normanderna och nordborna och deras saga vävs in i varandra på ett spännande sätt. Jag rekommenderar varmt denna sträckläsar roman.