Användarprofil Nicke / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Nicke

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 2

Superman: Book 3

Bok 3 i Superman Rebirth.

27 augusti 2019

Boken börjar med en failje utflyck på med en familje utflykt till Washington DC där familjen bsöker Capitol building och ww2 memorial. Handlar om värderingar och vad som gör någon till hjälte antar jag, finns väl någon episod som var lite cool och fick mig att tänka till lite men på det stora hela var inte den biten min favorit i Superman rebirth så här långt. Inte direkt dålig bara mer meh. Konsten är inte den bästa i den här storyn heller.

Story nr 2 är i grund och botten en historia om rädsla då vi har att göra med självaste Sinestro att göra här och om hopp vilket Stålis står för.Försvunna barn är gåtan. Mycket mer underhållande för mig jämfört med första storyn,konsten är top notch här med. Inte myckett att klaga på här.

Stry nr 3 fortsätter på temat rädsla/förtvivlan då Louis hamnar i skottgluggen för yrkesmördaren och super vilian Deathstroke som har sin egna agenda på vad han vill uppnå, Stålis har anledning att vara rädd.
Bra tecknad men inte top notch i denna.

Story 4 är en cross over från Action Comics där familje ska hjälpa Lex Luthor att bli kung i en multiverse world, minns inte riktigt men har för mig det börjar i action comics bok 1 eller 2. Helt klart mer actin orienterad story som nr 2 och kunde lika gärna varit endast i action comics kanske. Dock inget som stör mig men om du läst de två första böckerna och förväntat mycket mer fokus på familjen kan jag säga att bok 3 kan kännas kort i rocken på de fronten. Det finns med hela tiden men på mycket mindre skala här. Boken känns nästan fristående då den inte riktigt tar upp där bok 2 slutade, mer av det i sista boken.

Avslutningsvis vill jag säga att gillar du superman och action comics är detta en helt ok bok. Föredrar du mycket fokus superfamiljen är denna bok kanske det svagaste kortet men inte helt utan den aspekten heller.
Gav den 4 i betyg menskulle säga 3-3.5 är mer rättvist. Samlare och du som vill ha hela superman Rebirth storyn blir inte besvikna kanske inte heller stormförtjusta men bra och lite feel good har den allt, precis vad stålis ska vara när DC inte bara ska köra sitt doom and gloom soman började med i new 52 och verkar gå tillbaka till igen. På det viset är Rebirth enfrisk fläkt och mycket mer klassikt, det är den stora skillnaden!

Superman: The Rebirth Deluxe Edition Book 2

Superman Rebirth fortsätter och är bra.

27 augusti 2019

Superman bok 2 av 4 i Tomasi o Gleasons rebirth story line börjar med ett enskild kort story om superman och swampthing, något påverkar "the green" är som sagt en kort oneshot fristående från superman familjen och är helt ok. Nästa ark är en justice league story om att någon/någon ting kidnappar stålisar från alla alternativ världar och är lie längre och mer underhållande än ark 1. Känns mer genom arbetad på något sätt. Inte helt säker men tror den storyn är ett preludium till action comics bok 3 storyn om Oz (finns även som egen tp Oz alltså). Boken fortsätter med lite mer fokus på familje sidan om Jon's fortsatta lärande att hantera sina superkrafter och äventyr med grann tjejen och även med Demian. Action comics och superman går lite in i varandra då och då som tex att en mystisk ny Clark Kent dyker upp (dock inte helt nödvändigt att läsa bägge serierna även om det hjälper och ger en ny infallsvinkel på just den storyn). Black Dawn storyn är ungefär40-50% av boken (Jon's hanterande av superkrafterna och vem/vad som manipulerar honom finns där hela tiden från bok 1. Superman och Louise vill naturligtvis veta vad som döljer sig under ytan, modern klassiker tror jag Rebirth om superfamiljen är på väg att bli.