Användarprofil Camilla Brandt / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Camilla Brandt

Embla : om du ändå levde nu

En önskan gick i uppfyllelse

14 januari 2019

Sedan 1998 då jag läste Musselstranden av Marie Hermansson har jag sökt efter något liknande utan att hitta det ens i samma författares böcker. Efter nyår läste jag så Embla om du ändå levde nu och överrumplande fick jag tillbaka känslan av att lära känna karaktärerna som om de vore mina verkliga vänner. Mystiken och det övernaturliga som kryddar boken till ett djup man sällan får uppleva i litteratur idag. Skildringarna av det norrländska, folktron gjorde mig nyfiken att besöka våra norra landskap även om rädslan för mygg inte blir mindre när man läser romanen... Romantiken som ligger på lur genom hela boken är finstämd och inkännande. Inga överdrivet detaljerade sexscener utan bara berättade så mycket som behövs för handlingen. De har inget självändamål. Nutid varvas med bronsåldern lika naturligt som Marianne Fredriksson skildrade Maria Magdalena eller andra bibliska personer. Känslan av samtidsskildring trots att det är 3000 år sedan. Som en hällristning som får liv. En enastående bok av en underbar författare Jorun Modén.

Vägra följa John : från lagom vanligt normal till om...

En bok som kan förändra världen

15 oktober 2014

Författarna till Vägra Följa John har belyst flera viktiga områden, kost, hälsa och medicin. Jag kände mig härligt normal och insåg att jag nog aldrig följt John när jag läste boken. Boken har potential att förändra världen. Ju fler som läser den och börjar leva efter sitt hjärta, ju fortare kommer det att gå. Författarna pekar som barnet i sagan om kejsarens nya kläder på den nakna sanningen.

Vägra följa John : genvägen till hälsa, framgång och...

Personlig utveckling när den är som bäst

8 september 2016

Författarna till Vägra Följa John har lyckats att på bästa sätt belysa så många viktiga områden, kost, hälsa och medicin, Jag kände mig så härligt normal när jag läste boken och inser att jag aldrig har följt John. Boken har potential att förändra världen om vi alla följer vårt innersta och slutar följa någon som inte ens existerar, nämligen John. Ju fler som läser den och tänker till själva ,ju fortare går det. Den nya omarbetade upplagan av Vägra Följa John sätter personlig utveckling ännu mer i förgrunden och visar att vägen är till för alla. Utan pekpinnar visar de på en genväg till en sundare utveckling. Författarna ställer sig upp likt barnet i sagan om kejsarens nya kläder och pekar på den nakna sanningen.

Camilla Brandt, legitimerad sjuksköterska och specialist i allergisjukdomar

I det sista regnet

Det bästa sedan Khalil Gibran och Richard Bach

20 maj 2011

Det är stora ord som jag aldrig förr använt. Mitt hjärta skrattade och grät av glädje medan jag läste. När jag läst förstod jag också varför jag lever här i Sverige och inte i Indien. Ska vi rädda den här planeten måste vi alla börja leva som dehar gjort i Indien. Därför måste människor som Janesh komma till väst. Det måste också finnas människor som kan ta emot detta budskap. Renheten och enkelheten i språket är så vackert!