Betyg & recensioner av Snillsen

Trevlig bok

20 mars 2016

En trevlig och lättläst bok med fina illustrationer... bra som bok till en första kurs i anatomi eller om man bara är intresserad av människokroppen... kan rekommenderas. :)

Calculus: A Complete Course

Omfattande

20 mars 2016

Jag gillar att den är så heltäckande. En del grejer som gås genom är ganska svåra att förstå men pedagogiken är bra och exemplen som boken tar upp är också bra och hjälpsamma. Lite färgbilder hade kanske inte skadat för att liva upp boken lite, det blir lätt väldigt mycket text och formler... synd att inte lösningsguiden ingår i boken (den är väldigt tjock) men även den är bra skriven. Rekommenderas!

Högskoleprovsboken : Den stora fenomenala boken till...

En grym bok som iaf hjälpt mig jättemycket

20 mars 2016

Jag har suttit med den här boken i 1,5 månader nu och måste säga att jag tycker att den är riktigt grym. Den börjar med ett kapitel om hur man ska plugga till högskoleprovet och hur man håller sig motiverad - det behövde jag verkligen (en klar struktur och massor med pepp)! Sen får man en snabb överblick över hur högskoleprovet är konstruerat innan man kastas in i kapitlet som tar upp DTK. DTK-kapitlet var med ett ord GRYMT. Man får tips, både om hur man systematiskt ska tackla varje uppgift och dessutom hur man ska tänka och lösa vanliga frågor på den här delen. Man får lära sig ett supersnabbt sätt att uppskatta bråk (det har jag haft stor nytta av på uppgifterna på DTK). Efter DTK kommer ett långt kapitel som innehåller både matte och NOG, XYZ och KVA. Kapitlet var lite långt, men kändes väldigt heltäckande och boken tar upp MÅNGA exempel som är bra förklarade så att jag äntligen fattade matten som kommer. Efter det här kapitlet kommer kapitel om de ELF, LÄS, ORD och MEK men de kollade jag bara som snabbast igen eftersom det gått bra för mig på den här delen tidigare. Men de var fyllda med många och bra tips som man direkt kan applicera på provet. Efter den här delen kommer kanske 200 sidor med lösningar till gamla högskoleprov - WOW, sjukt att någon har lagt ner så mycket tid på att räkna genom så många prov och skriva ner lösningar till dem men FANTASTISKT att ha - jag har fastnat på många uppgifter på NOG, XYZ och KVA och då var det väldigt bra att ha dess lösningar att titta på... bara det lärde jag mig jättemycket på. Sist i boken finns en lång ordlista. Så... sammanfattningsvis en grym bok, köp!

Matematik 5000 Kurs 2c Blå Lärobok

3 getingar

20 mars 2016

Jag tyckte boken var bra upplagd, ganska pedagogisk och förklaringarna lättfattliga. Det som var lite negativt var kanske att jag hade önskat att det fanns utförliga lösningar till alla uppgifter i boken, och att somliga lite svårare mattekoncept kunde ha fått lite mer utrymme...