Användarprofil Bookish Girl / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Bookish Girl

Antal betyg: 49
Antal recensioner: 49

Glassvärdet

Den blir bara bättre och bättre!

3 december 2017

Har redan läst den tidigare boken i denna serie och har märkt att den bara blir bättre och bättre! Dock är denna bok något trögare än den tidigare vilket är ett minus men annars mycket bra och välskriven. Rekommenderar denna bok till läsare som gillar dystopiska böcker!

2 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Thirteen Reasons Why

Inte som förväntad

1 februari 2020

Boken var inte som jag hade föreställt mig. Dock kan de bero på att jag såg serien innan jag läste den och de brukar ju dramatisera scenerna. Därför matchade inte riktigt alla händelserna med varandra. Utöver det är det en mycket välskriven och bra bok som jag anser inte bara är bra utan även viktig att läsa. Eftersom de tar upp många tunga ämnen som man egentligen, enligt mig, borde diskutera mer.

Järnkonungen

Spännande!

3 mars 2018

Detta är en av de första fantasy böckerna jag läst. Tycker att men verkligen fastnar för boken och inte pga relationerna, som jag oftast fängslas av, utan författaren lyckas bygga upp en spänning i boken vilket gör att man inte kan lägga ifrån sig den. Boken är välskriven med mycket beskrivningar vilket jag tycker är mycket viktigt i en bok för att kunna leva sig in i den. Rekommenderar verkligen denna bok till fantasy och drama läsare!

Rör mig inte!

En av de bästa!

4 december 2017

Älskar denna bok och kan inte vänta på att få läsa de andra två i denna trilogi. Boken har allt man kan önska sig! Jag rekommenderar starkt denna bok och om du är ett fan av "Röd Drottning" serien, vilket jag är, kommer du även att gilla den här boken!

Kungens fånge

Den bäst boken i serien!

3 december 2017

Jag älskar verkligen denna bok om man jämför med de tidigare böckerna i denna serie. Eftersom det är drama mellan karaktärerna vilket jag gillar gör detta att boken blir 1000 gånger bättre. Trodde först att det var en trilogi och var då ganska besviken på slutet men läste sedan att det kommer komma ut en fjärde bok 2018. På engelska heter den "War Storm" vilket låter spännande. Kan inte vänta tills den översätts till svenska! Rekommenderar verkligen denna bok och serie om du gillar kungligheter och drama med en dystopisk touch över det hela!

After. När vi möttes

Så otroligt FÄNGSLANDE!

10 november 2017

Jag har alltid hatat att läsa men efter den här boken är böcker nu mera en del av mitt liv. Det bästa med boken är att man kommer direkt in i handlingen och efter det kan man inte sluta läsa den! Jag älskar denna bokserie, den är absolut den bästa! Kan starkt rekommendera denna bok!

Shadow and Bone

Förvånansvärt bra!!

25 juni 2020

Jag hade redan höga förväntningar på den då jag hade hört mycket hype runt den, men nu förstår jag också varför. Den var väldigt spännande och jag kunde verkligen inte släppa den. Jag satt uppe till kl 5 nästa morgon för att kunna läsa ut den. Sen var så extremt bra och man fastnade för den direkt. Dock var det lite svårt i början att hänga med och komma ihåg alla olika namn, karaktärer och platser. Men man lär sig de snabbt. Dessutom var den en väldigt oväntat vändning i boken som fick mig att nästan tappa hakan!! REKOMMENDERAR!!!

A Court of Wings and Ruin

Ett mästerverk!!

23 juni 2020

Och med den rubriken menar jag alla tre böckerna, men speciellt ACOMAF... Men wow alltså den här serien är nog den bästa jag någonsin läst, jag skulle tog tom säga att den är bättre än hennes andra stora fantasy serie, Throne of Glass. Den är också extremt bra men den här serien var helt fantastisk!! När den kommer till just denna bok var den AMAZING!! Dessutom innehöll den nog en av de största och bästa plottwist jag läst. Jag gick från att gråta av sorg till att gråta av lycka!! REKOMMENDERAR!!!!

A Court of Mist and Fury

Helt fantastisk!

14 juni 2020

Sååå extremt bra, men det är alla SJMs böcker. Men denna alltså wow, vilket mästerverk. Aldrig var den seg eller tråkig! Jag kunde inte släppa den för en sekund. Stannade uppe till 4 på morgonen tills jag somnade med boken i handen. Så bra var den!! Denna bok fick mig till och med att sätta lappar för meningar, kapitel och scener i boken, vilket jag aldrig tidigare gjort eller känt varit nödvändigt. Älskar verkligen allt i serien, karaktärerna, världen, relationerna, ALLT!! Rekommenderar, rekommenderar, rekommenderar!!!