Användarprofil Bookish Girl / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Bookish Girl

Antal betyg: 49
Antal recensioner: 49

Rebecca och Djävulens söner

Fy vilken besvikelse

25 mars 2020

Var verkligen taggad på att läsa boken efter att ha sett alla positiva recensioner och kommentarer här på Bokus. Dock levde boken verkligen inte upp till mina förväntningar. Allt sker så snabbt så man knappt hinner med att ta in allt. Personligen brukar jag gilla böcker som börjar mitt i en händelse men denna bok vara bara för mycket. Dessutom ser jag heller ingen riktig koppling mellan de erotiska och demoniska eller den mänskliga världen. Alla erotiska delar i boken gjorde mig mycket obekväm och jag fick inte den där känslan av passion och kärlek som jag anser är ett måste när man läser sådana scener. Annars blir det mer som att lowkey läsa en våldtäkt, vilket var känslan jag fick. Rekommenderar verkligen inte denna bok!

2 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Glassvärdet

Den blir bara bättre och bättre!

3 december 2017

Har redan läst den tidigare boken i denna serie och har märkt att den bara blir bättre och bättre! Dock är denna bok något trögare än den tidigare vilket är ett minus men annars mycket bra och välskriven. Rekommenderar denna bok till läsare som gillar dystopiska böcker!

Throne of Glass

Förälskad!!

22 april 2020

Wow! Redan från första sidan var jag fast. Älskade verkligen den här boken och kan inte vänta på att läsa nästa. Älskar världen och karaktärerna, speciellt att den kvinnliga huvudkaraktären är stark och självständig. Det är ofta jag läser böcker där tjejerna är lite mesiga men inte här.
När det kommer till engelskan anser jag att denna bok innehöll en grad svårare ord än de tidigare engelska böckerna jag läst. Dock kommer man snabbt in i de och pga att boken även är så bra flyter det på snabbt. Rekommenderar denna bock till läsare som gillar fantasy blandat med lite romantik och drama!

The Kiss of Deception

Allt man kan önska sig i en bok!

19 mars 2020

En jättebra första bok att läsa på engelska. Denna var en av mina första och personligen skulle jag säga att språket inte är allt för komplicerat. Dock var det lite trögt att läsa i början men efter några kapitel släpper det. Själva boken är även aningen seg i början men sedan tar den fart och är helt fantastisk. Älskar denna bok och rekommenderar den stark till läsare som gillar fantasy, drama, kärlek och triangeldrama!

Thirteen Reasons Why

Inte som förväntad

1 februari 2020

Boken var inte som jag hade föreställt mig. Dock kan de bero på att jag såg serien innan jag läste den och de brukar ju dramatisera scenerna. Därför matchade inte riktigt alla händelserna med varandra. Utöver det är det en mycket välskriven och bra bok som jag anser inte bara är bra utan även viktig att läsa. Eftersom de tar upp många tunga ämnen som man egentligen, enligt mig, borde diskutera mer.

Järnkonungen

Spännande!

3 mars 2018

Detta är en av de första fantasy böckerna jag läst. Tycker att men verkligen fastnar för boken och inte pga relationerna, som jag oftast fängslas av, utan författaren lyckas bygga upp en spänning i boken vilket gör att man inte kan lägga ifrån sig den. Boken är välskriven med mycket beskrivningar vilket jag tycker är mycket viktigt i en bok för att kunna leva sig in i den. Rekommenderar verkligen denna bok till fantasy och drama läsare!

Rör mig inte!

En av de bästa!

4 december 2017

Älskar denna bok och kan inte vänta på att få läsa de andra två i denna trilogi. Boken har allt man kan önska sig! Jag rekommenderar starkt denna bok och om du är ett fan av "Röd Drottning" serien, vilket jag är, kommer du även att gilla den här boken!

Kungens fånge

Den bäst boken i serien!

3 december 2017

Jag älskar verkligen denna bok om man jämför med de tidigare böckerna i denna serie. Eftersom det är drama mellan karaktärerna vilket jag gillar gör detta att boken blir 1000 gånger bättre. Trodde först att det var en trilogi och var då ganska besviken på slutet men läste sedan att det kommer komma ut en fjärde bok 2018. På engelska heter den "War Storm" vilket låter spännande. Kan inte vänta tills den översätts till svenska! Rekommenderar verkligen denna bok och serie om du gillar kungligheter och drama med en dystopisk touch över det hela!

After. För evigt

Bästa bokserien ever!

10 november 2017

Alltså det är helt sjukt vad dessa böcker i After serien är fängslande! Jag har varit med om att vissa bokserier bara kommer upp med onödiga händelser för att dra ut på boken men inte denna. Alla händelser i denna bok är absolut nödvändiga och allt hänger liksom ihop! Nästan grät när jag läst klart denna bok eftersom det är den sista och man vill verkligen inte att den ska sluta. Jag hade mycket svårt att gå över till en annan bok efter denna eftersom den hade fångat mitt hjärta! Rekommenderar verkligen denna bok till alla oavsett vilken genre du gillar är dessa böcker ett måste! Tyvärr tycker jag inte att dessa böcker får den uppmärksamhet de förtjänar.