Användarprofil Bookish Girl / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Bookish Girl

Antal betyg: 26
Antal recensioner: 26

Glassvärdet

Den blir bara bättre och bättre!

3 december 2017

Har redan läst den tidigare boken i denna serie och har märkt att den bara blir bättre och bättre! Dock är denna bok något trögare än den tidigare vilket är ett minus men annars mycket bra och välskriven. Rekommenderar denna bok till läsare som gillar dystopiska böcker!

2 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Järnkonungen

Spännande!

3 mars 2018

Detta är en av de första fantasy böckerna jag läst. Tycker att men verkligen fastnar för boken och inte pga relationerna, som jag oftast fängslas av, utan författaren lyckas bygga upp en spänning i boken vilket gör att man inte kan lägga ifrån sig den. Boken är välskriven med mycket beskrivningar vilket jag tycker är mycket viktigt i en bok för att kunna leva sig in i den. Rekommenderar verkligen denna bok till fantasy och drama läsare!

Rör mig inte!

En av de bästa!

4 december 2017

Älskar denna bok och kan inte vänta på att få läsa de andra två i denna trilogi. Boken har allt man kan önska sig! Jag rekommenderar starkt denna bok och om du är ett fan av "Röd Drottning" serien, vilket jag är, kommer du även att gilla den här boken!

Kungens fånge

Den bäst boken i serien!

3 december 2017

Jag älskar verkligen denna bok om man jämför med de tidigare böckerna i denna serie. Eftersom det är drama mellan karaktärerna vilket jag gillar gör detta att boken blir 1000 gånger bättre. Trodde först att det var en trilogi och var då ganska besviken på slutet men läste sedan att det kommer komma ut en fjärde bok 2018. På engelska heter den "War Storm" vilket låter spännande. Kan inte vänta tills den översätts till svenska! Rekommenderar verkligen denna bok och serie om du gillar kungligheter och drama med en dystopisk touch över det hela!

After. När vi möttes

Så otroligt FÄNGSLANDE!

10 november 2017

Jag har alltid hatat att läsa men efter den här boken är böcker nu mera en del av mitt liv. Det bästa med boken är att man kommer direkt in i handlingen och efter det kan man inte sluta läsa den! Jag älskar denna bokserie, den är absolut den bästa! Kan starkt rekommendera denna bok!

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

Helt okej

25 juni 2018

En mycket lättläst bok som jag läste ut på ca 5 h. Man kommer snabbt in i handlingen men man får inte det där riktiga suget i magen men en helt okej bok om du vill fördriva lite tid. Dock saknar boken saker som jag anser nödvändiga för en riktigt bra bok. Person- och miljöbeskrivningar och inre monologer fattades vilket gjorde att man inte riktigt kunde leva sig in i boken såsom jag hade velat. Rekommenderar ändå denna bok till läsare som gillar drama och unga vuxna böcker.

Järndrottningen

Spännande som få!

7 mars 2018

Älskar dessa böcker. Det känns verkligen som man är i landet Aldrig. Författaren lyckas skriva boken på ett mycket målande och spännande sätt. Dessutom älskar jag relationerna och man får verkligen följa karaktärerna och hur de utvecklas och förändras. Efter denna bok är det bara en kvar. Synd enligt mig då dessa böcker är en av de bästa fantasyböcker jag läst. Rekommenderar stark denna bok till läsare som älskar fantasy och romantik med lite drama!

Järnprinsessan

Extremt spännande!

4 mars 2018

Jag skulle nog säga att denna bok var ännu bättre än den första. Jag älskade den första boken och då kan ni tänka er denna. Det var mycket mer drama och kärlek i denna bok. Man blev nästan galen på kärlekstriangeln mellan Meghan, Puck och Ash. Den är så bra skriven att man inte kan sluta läsa. Älskar sättet författaren bygger upp spänningen i boken mellan de olika hoven och karaktärerna. Rekommenderar verkligen denna bok till läsare som älskar drama och romantik i en fantasyvärld!

Mörkare : femtio nyanser av mörker enligt Christian

Upphöjer det ordinära till något extraordinärt

2 mars 2018

Som ni kanske märker kommer citatet från boken och stämmer då mycket bra in på denna bok eftersom att berättelsen mellan Anastasia och Christian bara blir bättre och bättre nu när man får läsa den från bådas synvinklar. Detta gör att man enklare kan relatera till personerna och deras handlingar och personligheter. Älskade de första tre böckerna och även dessa två ur Christians perspektiv. Dock tyckte jag att kapitlerna var lite för långa för min smak då jag redan innan tyckte att de var långa medan nu kunde de vara upp mot 90 sidor. Kan inte vänta tills den tredje kommer ut då det är mycket mer drama i den och jag skulle gärna villa veta vad som rör sig i Mr Greys huvud i vissa scener. Rekommenderar starkt denna bok till läsare som älskar romantik, drama och lite spänning då denna och även nästa blir mer thriller-aktig.