Användarprofil Bookish Girl / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Bookish Girl

Antal betyg: 49
Antal recensioner: 49

After. För evigt

Bästa bokserien ever!

10 november 2017

Alltså det är helt sjukt vad dessa böcker i After serien är fängslande! Jag har varit med om att vissa bokserier bara kommer upp med onödiga händelser för att dra ut på boken men inte denna. Alla händelser i denna bok är absolut nödvändiga och allt hänger liksom ihop! Nästan grät när jag läst klart denna bok eftersom det är den sista och man vill verkligen inte att den ska sluta. Jag hade mycket svårt att gå över till en annan bok efter denna eftersom den hade fångat mitt hjärta! Rekommenderar verkligen denna bok till alla oavsett vilken genre du gillar är dessa böcker ett måste! Tyvärr tycker jag inte att dessa böcker får den uppmärksamhet de förtjänar.

After. När vi möttes

Så otroligt FÄNGSLANDE!

10 november 2017

Jag har alltid hatat att läsa men efter den här boken är böcker nu mera en del av mitt liv. Det bästa med boken är att man kommer direkt in i handlingen och efter det kan man inte sluta läsa den! Jag älskar denna bokserie, den är absolut den bästa! Kan starkt rekommendera denna bok!

Shadow and Bone: Shadow and Bone

Förvånansvärt bra!!

25 juni 2020

Jag hade redan höga förväntningar på den då jag hade hört mycket hype runt den, men nu förstår jag också varför. Den var väldigt spännande och jag kunde verkligen inte släppa den. Jag satt uppe till kl 5 nästa morgon för att kunna läsa ut den. Sen var så extremt bra och man fastnade för den direkt. Dock var det lite svårt i början att hänga med och komma ihåg alla olika namn, karaktärer och platser. Men man lär sig de snabbt. Dessutom var den en väldigt oväntat vändning i boken som fick mig att nästan tappa hakan!! REKOMMENDERAR!!!

A Court of Wings and Ruin

Ett mästerverk!!

23 juni 2020

Och med den rubriken menar jag alla tre böckerna, men speciellt ACOMAF... Men wow alltså den här serien är nog den bästa jag någonsin läst, jag skulle tog tom säga att den är bättre än hennes andra stora fantasy serie, Throne of Glass. Den är också extremt bra men den här serien var helt fantastisk!! När den kommer till just denna bok var den AMAZING!! Dessutom innehöll den nog en av de största och bästa plottwist jag läst. Jag gick från att gråta av sorg till att gråta av lycka!! REKOMMENDERAR!!!!

A Court of Mist and Fury

Helt fantastisk!

14 juni 2020

Sååå extremt bra, men det är alla SJMs böcker. Men denna alltså wow, vilket mästerverk. Aldrig var den seg eller tråkig! Jag kunde inte släppa den för en sekund. Stannade uppe till 4 på morgonen tills jag somnade med boken i handen. Så bra var den!! Denna bok fick mig till och med att sätta lappar för meningar, kapitel och scener i boken, vilket jag aldrig tidigare gjort eller känt varit nödvändigt. Älskar verkligen allt i serien, karaktärerna, världen, relationerna, ALLT!! Rekommenderar, rekommenderar, rekommenderar!!!

A Court of Thorns and Roses

Omg, omg, omg!!

10 juni 2020

Wow! Det var länge sedan jag läste en bok som var såhär fängslande. Jag stannade uppe till 4 på morgonen bara för att jag inte kunde sluta läsa. Extremt bra och den var aldrig seg, alltid var det något som fick en att vilja fortsätta läsa! Älskade den här boken och har nog blivit en av mina favoriter nu mera! REKOMMENDERAR!!!

Kingdom of Ash

Ännu ett äventyr, en historia, en bok som är slut

9 juni 2020

Wow! Och nu pratar jag om hela serien i sig, helt fantastisk. Jag levde bokstavligen i två världar samtidigt när jag läste dessa böcker. Hela världen är så extremt genomtänkt och Sarah lyckades verkligen knyta ihop berättelsen på bästa sätt i slutet. Denna bok var ett bra slut på en otroligt äventyr och levde upp till samma nivå samma alla böcker i serien. Alltså extremt höga. Men, enda anledningen till att den får 4/5 stjärnor istället för 5/5 är för att jag personligen tyckte att den möjligtvis var 100 sidor för lång. Då det var några kapitel och scener som jag tyckte var onödiga och gjorde boken seg i sina ställen. Men såklart så rekommenderar jag STARKT den här serien och jag tror nog att jag aldrig riktigt kommer kunna släppa världen i boken och den kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Tower of Dawn

Bättre än förväntat!

28 maj 2020

Innan jag började läsa den här boken hade jag hört människor som redan läst ut den säga att den var onödig, att man kunde skippa den, att den var seg. Och jag kan hålla med på den "sega" delen. Ja absolut det var annorlunda att läsa en bok i serien som inte cirkulerade kring Aelin, men jag skulle inte påstå att den var onödig. Alltså den var seg i vissa delar och aningen utdragen, men det är mycket som även händer i denna bok. Många nya plottwizts som avslöjas men också viktiga karaktärsutvecklingar. Jag rekommenderar denna bok för den var faktiskt läsvärd trots dess sega delar.

Empire of Storms

Oväntat fantastisk!

15 maj 2020

Om du läst mina tidigare ratings på Throne of Glass böckerna vet du redan att jag är förälskad i de. Sarah gör ett så enormt bra jobb med att bygga upp karaktärer, relationer, världen att det verkligen känns som du är en del av den. Dock fann jag denna lite mindre, inte mycket, men lite mindre fängslande än de tidigare. Jag tror dock att det beror på att jag inte kunnat lägga ner samma tid på länsningen som innan vilket gjorde att det var förstora pauser mellan läsningarna. Oavsett förtjänar boken ändå 5 stjärnor då den generellt sätt var fantastiskt och extremt spännande med många oväntade plot twists. Rekommenderar extremt mycket!!