Användarprofil Emelie / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Emelie

Antal betyg: 21
Antal recensioner: 15

Drömmarnas sjö

Inte bara en vacker framsida

16 mars 2015

En intressant bok om hur historiska händelser även kan påverka nuet. Intressant att få följa Lucy Jaretts ungdomsminnen påverka hennes nuvarande situation. Jag anser att det är en bra bok och att den är värd att läsa. I slutet sker det en hel del händelser som jag ansåg var väldigt oväntade och gjorde det svårt att släppa ifrån sig boken. En bra bok med en vacker framsida. Skulle man inte uppskatta boken hoppas jag att man i alla fall kan uppskatta framsidan.

The Shining - Varsel

Kan en bok vara läskig?

16 mars 2015

Detta var den första Stephen King bok jag läst. Sen tidigare hade jag sett filmen och uppskattade handlingen men inte själva filmen därför var jag intresserad av att läsa boken. Jag tycker att Stephen King skriver väldigt bra och det är svårt att släppa boken, även efter att man läst ut den. Jag uppskattade att stämningen byggdes långsamt ut och kom inte som en smäll i slutet. Utan man fick följa hur karaktärerna förändrades. Hoppet mellan karaktärerna var väl gjort, trots åldersskillnader och olika åsikter. En vän till mig frågade om en bok verkligen kan vara läskig? Mitt svar var att läs du The Shining så kommer du att veta svaret. En väldigt bra och fängslande bok, rekommenderas varmt.

Lyckan i det lilla

Tankeväckande

10 oktober 2017

Jag är väldigt glad för Ernst sen tidigare men jag tror att denna bok kan vara nyttig även för de som inte uppskattar hans tv-program. Att försöka hitta fint i det lilla istället för att förvänta sig mycket i varje situation, att vara medveten om att alla kan inte tycka om dig och acceptera det, vårda sina relationer och försöka se det positiva i alla situationer. Verkligen en klok bok som väcker tankar.

Makers : den nya industriella revolutionen

Rolig och intressant bok!

10 maj 2016

Läste Andersons andra bok Free: radikalt pris och gillade den boken skarpt! Denna bok var minst lika intressant som den förra och Anderson tar upp en hel del intressanta ämnen och det är lärorikt att läsa om Andersons egna erfarenheter. Kan absolut rekommendera denna!

Free : radikalt pris - ny ekonomisk modell

Välskriven och intressant ämne!

20 januari 2016

Lättläst och väldigt intressant bok. Anderson tar upp många intressanta ämnen exempelvis skulle du läsa om du var tvungen att betala för ett blogginlägg? Prisvärd bok och gick väldigt snabbt för min del att läsa den då jag själv tycker detta är ett intressant ämne. Rekommenderas starkt!

Under kupolen

King han kan

2 augusti 2015

Jag gillade verkligen denna bok. Jag upplevde att den var lättläst och att den var spännande. Jag är sen tidigare glad för Stephen King böcker och jag gillade även denna. Intressant att få ta del av så många olika öden. En bra bok som jag kan rekommendera trots att den är ganska tjock.

Från blogg till business : min väg från noll till 50...

Korta stycken och mycket hopp

12 april 2015

Får hålla med kommentaren nedanför. Har dock själv läst Tyras blogg ett bra tag men tyckte inte att boken var särskilt innehållsrik. Korta stycken om olika delar och hoppar mycket, från barndomen, till bloggtips, till modelljobb o.s.v. Känns som att det är så mycket som vill tas med att allt blir lite kort och löst sammanhängande, hade antagligen varit bättre att dela upp händelserna exempelvis en del om Tyras biografi och en om själva företagandet eller något liknande.

Borta bäst

Intressant läsning

16 mars 2015

Detta är inte den typ av bok jag brukar läsa men valde att ge den en chans. Jag uppskattar att informationen kring Sylvia och hennes historia smyger sig in lite mer och mer. Man blir nyfiken på vad det är hon har gjort och det gör att man vill veta mer och mer. Det är intressant att följa den personliga utvecklingen som Sylvia gör under bokens gång och även om det är ett bra slut, skulle jag gärna vilja veta vad som hände sen. Trots att det är en påhittad karaktär känns det ändå som om att historien skulle kunna ha hänt eller hända. Intressant läsning och intressant karaktär.

Förlist : Mitt liv och Nordman

Go Håkan!

16 mars 2015

När jag fyllde två år fick jag Nordmans skiva Ingenmansland och har sedan dess varit ett fan av Nordman. När jag fick veta att Håkan skrivit en bok var jag tvungen att läsa denna. Jag uppskattar verkligen att Håkan delat med sig av sina erfarenheter och om sitt liv. Det är även intressant att ta del av hans vänner/bekantas/familjs åsikter. I övrigt finner jag det intressant att läsa biografier och med tanke på mitt stora intresse för Nordman var det inte mindre intressant att ta del av denna fantastiska bok.

Boken rekommenderas varmt! :-)