Användarprofil Tremilia / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Tremilia

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 2

Wild at Heart Revised and Updated

En bok för alla män som fastnat i "snäll-träsket"

15 april 2015

Det var ett tag sedan jag läste denna bok, men när jag läst kände jag; "Wow! Detta är en bok som jag vill att alla mina (kristna) killkompisar behöver läsa som fastnat i "snäll-träsket". Vad menar jag då med det? Jo, boken utmanar de gängse rådande normer för hur en kristen kille av idag förväntas bete sig. Idag är de flesta män övertygade om att snällhet är den allra högsta egenskapen att uppnå. Eldredge utmanar friskt den tesen och menar istället att det finns tre andra saker som alla kristna mån där ute är kallade efter att vara och göra. Vilka tre saker det är lämnar jag till läsaren att upptäcka, men det är en provocerande bok för moderna män anno 2015, men ack så viktig. Allt är självklart inte tillämpbart i Sverige, då vissa saker i boken är väldigt tydligt formade av den amerikanska kulturen, men jag tror och hoppas att den kommer att vara en frisk fläkt för många kristna killar och män därute. Är du inte kristen, men tycker dig uppleva att du bara förväntas vara "snäll" så tror jag att du också kan få glädje av denna bok.

Captivating Revised and Updated

Underbar bok!

15 april 2015

Det var ett tag sedan jag läste denna bok, men det jag minns är att det var en riktig andlig upplevelse att få läsa den. Jag skulle tro att den passar kristna tjejer bäst, men alla kvinnor kan förhoppningsvis få känna sig styrkta, uppskattade och "erkända" av denna bok. Den är inte typisk svensk och är du uttalad feminist så kanske budskapet i boken många gånger känns provocerande. Men varför inte våga utmana sig själv att se kvinnlighet och feminitet från ett annat håll än de nuvarande gängse attityder som är rådande i Sverige idag annon2015. Inte bok för alla, men för de som behöver läsa den hoppas jag att de får samma fantastiska upplevelse som jag fick.