Användarprofil Niklas / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Niklas

Högskoleprovet : den kompletta guiden

Det finns bättre, nyare, alternativ

29 september 2018

En bok som hängt med under många år. Första upplagan kom ut för 11 år sen och jag har både den, tredje upplagan och den senaste (4:e). Ärligt talat är det inte så stor skillnad mellan dem och definitivt inte mellan 3:e och 4:e (har du 3:e upplagan så finns det egentligen inte någon anledning att köpa den 4:e). Det är en okej bok, men jämfört med alla andra böcker som dykt upp på marknaden de senaste 2 åren, så är denna hjälplöst efter. Förklaringarna är komplicerade och man får bara en översikt när de gäller de olika delarna av provet. Den känns ålderdomlig, främst pga att det inte skett någon stor reell uppdatering av innehållet på många, många år, trots att man gett ut nya upplagor. Bra om du kan komma övr den billigt begagnad, men ta annars en titt på vilken som helst av de andra högskoleprovsböckerna som man kan köpa.

Kimchi och kombucha : den nya vetenskapen om hur tar...

Trevlig, lättläst och underhållande bok

29 september 2018

Trevlig bok med en massa saker jag inte visste. Underhållande och lättläst. Dock känns den samtidigt lite som att den spelar vidare på boktrenden med tarmen och hälsa, etc. och man får väl ta det som skrivs med en nypa salt. Bra bok att ge bort i present.

Högskoleprovet - metoderna : Handboken för hela provet

Okej bok, men går inte in på djupet

29 september 2018

En ny bok som täcker in mycket men inte riktigt går in på djupet av något. Man får en god översikt av provet och den innehåller en del bra knep och metoder, men även en hel del saker som är ganska självklara och metoderna som tas upp är sådant som jag redan läst om i flera andra högskoleprovsböcker och på nätet. En bra bok om du aldrig har skrivit högskoleprovet förut men om du redan har skrivit provet en eller två gånger förut (som jag) är den här boken kanske inte till så värst mycket hjälp. Plus för helt okej pris. Kanske mer omfattande i nästa upplaga?

1 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.