Användarprofil Sandra / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Sandra

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 2

Gycklarens arv

Välskriven historia

9 oktober 2020

Gycklarens arv är en välskriven berättelse med många bottnar i en härligt miljö. Författaren framför trovärdiga dialoger och får en att vara med i händelserna som jag inte vill avslöja! Huvudpersonen är sympatisk och man får hänga med på massa upptåg som man både blir glad, ledsen och bedrövad av. Läs den!

Tidssvävarna

Borde finnas på varje skolbibliotek

11 juni 2020

Jag sträckläste Tidssvävarna och jag kunde inte lägga boken ifrån mig! Det var spänning i princip genom hela boken och själva berättelsen var väl genomtänkt och det fanns en bra röd tråd. Karaktärerna var roliga och jag kände att namnen var enkla att komma ihåg, så trots att det var ganska många personer med i boken så var det enkelt att hänga med. Det kändes verkligen som att jag var med i boken - det var enkelt att leva sig in i den och beskrivningarna var väldigt målande. Även om boken är lättläst så finns det utrymme att spekulera själv kring vad som hänt med tonårsgänget som försvann i Slovenien för 20 år sedan och jag spekulerade under läsningens gång - men det som faktiskt hände ungdomarna hade jag aldrig kommit på själv! Riktigt bra story alltså. Boken var inte förutsägbar för mig. Jag kan tänka mig att Tidssvävarna hade blivit en bra ungdomsfilm eller serie. Holmström skriver på ett sätt som tilltalar mig och jag längtar tills nästa del av bokserien om kompiskvintetten släpps! Förutom att boken är bra så måste jag säga att jag älskar omslaget!

Det var länge sedan jag läste en fantasybok eftersom jag läser mer av andra genrer nu, men trots det så fastnade jag helt och hållet i Tidssvävarna. Hade jag varit några år yngre så hade jag tyckt om den ännu mer! Tidssvävarna borde finnas på varje skolbibliotek.