Betyg & recensioner av Rebecca B (Bergsslagen)

4 maj 2014

För mig personligen tyckte jag den var både stötande vad gäller kvinnosynen och att slutet lämnade många obesvarade frågor olösta.

2 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Stjärnmärkt

Häxor ur ett nytt fantastiskt perspektiv!

4 maj 2014

Börjar lite trevande i första boken, 'Farlig förmåga' för att sedan nästla sig in hos läsaren gör så att boken både spänner och bränner och blir till ett måste att få läsas vidare direkt vilket gör denna serie underbart lockande och givande och helt perfekt att läsa under en regnig helg eller i hängmattan under semestern! Synd bara att det tar lite tid mellan utgivningarna när det är en triologi och som redan finns utgivna på engelska. Därför får den bara 4 stjärnor av mig!

Alla själars natt

Spänning, värme och humor i en hejdlös frenesi!

4 maj 2014

5 stjärnor säger allt! Ett underbart hopkok för oss som älskar Fantasy med både häxor och vampyer i centrum framförd med värme och humor samt en hissnande spänning som gör att boken inte går att släppa ifrån sig förrän sista sidan dyker upp och ändå längta efter mera är för mig en femstjärnig bok! Bara synd att inte 2'an blev översatt till svenska, men den finns även på norska vilket ju är snarlikt med svenska och att läsa den på originalspråket gör mig ingenting eftersom texten både är lättläst och forcerande vilket gör att men ganska snart får in flytet i den engelska texten, speciellt för mig som är nybörjare på att läsa på detta språk!

A Discovery of Witches

Spänning, värme och humor i en hejdlöst anda!

4 maj 2014

5 stjärnor säger allt! Ett underbart hopkok med både häxor och vampyer i centrum framfört med värme och humor samt en hissnande spänning som gör att boken inte går att släppa förrän sista sidan dyker upp och ändå längta efter mera är för mig en femstjärnig bok! =)