Användarprofil Buster / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Buster

Antal betyg: 42
Antal recensioner: 42

Amerikanska inbördeskriget

Bra dokumentasjon

8 december 2019

Dette er en god bok om den amerikanske borgerkrigen. Den er veldokumentert. Det er et pluss at den også tar for seg tiden etter borgerkrigen og de siste levende krigsveteranene. veldig interessant. Jeg kunne ikke legge fra meg boken. Det var en glede å lese den. jeg likte veldig godt alle sitatene i boken. Det er bare en ting jeg synes mangler: og det var at ubåten H. L. Hunley for første gang i verdenshistorien sank et krigsskip. Ellers var veldig bra bok

Mot snapphanegränsen

Ok bok

3 december 2019

Denne boken var helt OK: spenningen tok seg sakte, men sikkert opp. Det som var bra med denne boken var karakterene. De er interessante. Selve fortellingen er ok. Det er vel lagt opp til at dette er en serie og at man bør kjøpe de neste bøkene. Kommer jeg til å gjøre det? Kanskje. Men ikke definitivt.

Apotekarmordet

Historisk krim

30 oktober 2021

Jeg liker historisk krim. Boken er ikke på nivå med A.Christie. Men mysteriet er intrikat nok. Og fortellingen god. Boken anbefales om du ønsker liker historisk krim.

Den gode lögnaren

Bra krim

30 oktober 2021

Dette er en spennende thriller, med jevn stigningskurve. Det er en original historie. Fortellingen som er avhengig av at man knytter fortidens tråder godt sammen med nåtidens tråder, gjøres på en god måte. Denne boken er filmatisert. Jeg så filmen før jeg leste boken. Jeg mener filmen var like god som boken. De som har sett filmen kan godt lese boken. Filmen er litt annerledes enn boken.

Den er en lesverdig bok.

Den krossade tanghästen

Grei Krim

30 oktober 2021

Dette var en grei krim. Ikke den beste jeg har lest , men ok. Den starter dramatisk nok. Og det gjorde at jeg trodde dette skulle bli spennende lesning. Men det ble til tider tråkig. Det finnes nok bedre krim alternativer enn dette.

Inspector Lynley Collection Books 1-4

Britisk godkrim

6 juni 2021

Dette er en samling med fire bøker med Inspector Lynley . Mysteriene er gode. Og de er intelligent og godt skrevet. Når man leser får man nesten inntrykk av at man leser en skjønnlitterær bok med god kvalitet. Her er den skjønnlitterære finessen pakket inn i mordmysterier , som gjør at leseropplevelsen blir desto bedre. Dette er en serie som har blitt filmatisert og omskapt til en serie. Med Sharon Small som Havers og Nathaniel Parker Inspektør Lynely. Følelsen fra filmene gjenspeiles i bøkene. Klassemotsetningene, romantikken. og mysteriene. Jeg anbefaler å kjøpe dette settet. Det er vel verdt tiden man bruker. Bøkene er på engelsk. Men om man har et godt ordforråd så er ikke det et problem. God fornøyelse.

Ett kallt fall

Grei gåtekrim

12 december 2020

Dette var en grei gåtekrim. Forfatteren har lang erfaring å skrive bøker. Vil ikke si at det er den mest spennende boken jeg har lest. Ikke type: klarer ikke å legge den fra meg kategori. Men det er en sånn midt på treet bok, som er behagelig å lese. Gode vendinger . Noen høydepunkter, men ikke en høydare.
Om jeg anbefaler boken? Ja , om man ikke finner noe annet spennende. Nei, om man bedre valg.

En äkta man

Langdryg

9 september 2020

Jeg anbefaler ikke denne boken. Om jeg kunne gitt den tre.5 stjerner , hadde jeg gjort det. Den halve stjernen fordi den er til tider spennende. Men det er sider ved denne boken som jeg gjør at jeg ikke vil anbefale boken. den er langdryg. Fortellingen kunne godt vært kortet ned. I noen perioder har man for seg at man leser en roman og ikke en spenningsroman. Stor forskjell når det presenterer seg å være en spenningsroman. For det andre er det steder i boken hvor det skjer noe jeg ikke helt forstår. Det må være noe feil i redigeringen , fordi det som fremkommer er ulogisk. Det er et andre sted hvor det også fremkommer noe ulogisk. For meg blir det bare tull. Det er slik noen forfattere gjør noen ganger, når de prøver ( her er stikkordet prøver) å gjøre det mer spennende, men det blir totalt mislykket om man er slik som meg, som liker å reflektere over detaljer i historien. Så jeg anbefaler ikke denne boken.

Last Empress

spennende og lærerik bok

3 september 2020

Anbefaler denne boken. Kina er i nyhetene. og for forstå det moderne Kina er denne en god begynnels, da boken innledes med overgangen til den Kinesiske Republikk.
Den er omfattende, synes å ha godt sammensatt med mange oppdaterte kildehenvisninger. og er velskrevet. Den gav innblikk i historien til fremtredende personer i denne delen av kinas historie, men også innblikk i vanlig kineseres historie. Skillet mellom fattige og rik, og den enorme lidelsen som kinas befolkning har vært utsatt for. Både av japanske styrker, men også av negisjering av egne herskere. Det legger grunnlag for en forklaring til årsaken til at Kommunistpartiet fikk en større oppslutning enn nasjonalistene

. For å få en videre forståelse , les Mao: The Unknown Story
av Jon Halliday, Jung Chang. Den kan også kjøpes hos Bokus. Med denne og pluss boken er ett godt utgangspunkt for å bli kjent med landet i Øst , som har så mye å si for oss i Vest.