Användarprofil Gun MB / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Gun MB

Antal betyg: 5
Antal recensioner: 5

Akasha

Ta emot mer information - konkret handledning

22 februari 2012

Många författare har berättat om det esoteriska Akashabiblioteket, men detta är den första boken på svenska som konkret beskriver hur det kan bli tillgängligt för alla. SolKarina beskriver mycket enkelt och tydligt hur man går till väga för att finna det kosmiska biblioteket. Med hjälp av vilja och engagemang kan man utveckla sin intuition och öppenhet för att ta emot information. På ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt presenterar SolKarina metoder för detta.

Healingmassage

Lär dig en specifik massagemetod med healing

7 juli 2012

Massagetekniken lärs ut steg för steg och beskrivs noggrant med bilder på alla positioner och handgrepp. Förutom den tekniska delen lär man sig att integrera och utnyttja sina healingkunskaper i massagen. Även om det förutsätts att man har med sig förmågan att förmedla helande energi, kan också den erfarne healern här få ny inspiration och extra verktyg. Personligen skulle jag vilja ha en lärare som visar och ser att man gör rätt, även om man kan lära sig genom dessa noggranna beskrivningar. Men boken är värdefull både som kursmanual och som lär-dig-själv-manual.

Psykometri och energiavläsningar, medial utveckling ...

Komplett grundbok i intuitv och medial utveckling

7 juli 2012

Boken ger oss de mycket värdefulla grundkunskaperna för att utveckla sina intuitiva och mediala förmågor. Teoretiska förklaringar varvas med tydliga metodbeskrivningar. I slutet av boken får vi exempel på energiavläsningar, vilket ökar förståelsen för vad det hela handlar om. Solkarina tar även upp de väl så viktiga etiska aspekterna och hur man använder sina förmågor och uttrycker sig på ett seriöst sätt för att gagna klienten.

Andliga guider & änglar

Manual för de andliga dimensionerna

7 juli 2012

Steg 2 i medial utveckling ger oss en första inblick i de andliga dimensionerna och hur man kommunicerar med dem. Boken fortsätter i samma stil som grundkursboken med att vara en enkel och konkret handledning. Det finns böcker som är skrivna på perfekt svenska, men som med tillkrånglade meningar gör budskapet svårfångat. Här är det tvärtom. Solkarina skriver på ett lättförståeligt och okonstlat talspråk, och även om svensklärare inte skulle godkänna alla meningsbyggnader i boken är det ett underbart flyt i skrivandet som gör att man förstår precis vad hon menar. Mig veterligen finns det ingen svensk motsvarighet till Solkarinas gedigna kursmaterial inom andlig utveckling. Rekommenderar det för alla som vill arbeta med sin förmågor och utveckla dem.

Allt om distans Reiki : handbok för fortsättningskursen

Inspirerande, lättläst och lärorik

8 mars 2012

Den första Reikihandboken på svenska som fokuserar på fortsättningskursen. Solkarina ger konkreta anvisningar för övningar, inlärningsmetoder och tekniker, och det sprudlar av inspirerande förslag hur du kan experimentera och använda dina nyvunna redskap. Enkla förklaringar och fakta varvat med exempel från verkligheten gör boken lättläst. I boken ingår även lite överkurs - sådant som normalt inte brukar ingå i en Reiki2-kurs.