Användarprofil Inger Boketoft / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Inger Boketoft

Antal betyg: 16
Antal recensioner: 9

Min kamp 5

Har nu läst t o m nr 5 i kampen. Jag har följt K.O.K.s...

7 januari 2014

Har nu läst t o m nr 5 i kampen. Jag har följt K.O.K.s liv nu under många år av hans liv och längtar efter att avsluta min läsning. Många gånger under läsningen har jag tänkt att det som skrives är egentligen inte så märkligt. Men att det skrives så initierat, så in i minsta detalj, år ut och år in är en häftig upplevelse. Som sätter igång många kom- ihåg tankar inuti mig själv. Så samtidigt som jag läser Knausgård, läser jag delvis mig själv. Tidvis har jag under läsningen blivit besviken.....vad hände egentligen? Men snart får jag reda på det jag saknar i någon bok framöver, i någon del! Trots alla dessa sidor skrivna av ett ego, blir jag aldrig riktigt trött eller besviken på vad jag läser. En stor eloge vill jag ge till författaren för att han så öppet visat sin sårbarhet, en sårbarhet som många bär på, på olika sätt, och som många mår bra av att delge någon eller många.

Mannen som slutade ljuga : berättelsen om Sture Berg...

Ville läsa och förstå vad hela Quick storyn handlade...

7 januari 2014

Ville läsa och förstå vad hela Quick storyn handlade om. Det vet jag nu. Det har tagit tid att läsa denna otroliga handling. En deckare med en research som är på hög forskarnivå. Dan Josefsson har gjort ett gediget arbete. En journalist som gång på gång utsätter sig för de svåraste vågstrycken som han klarar av dessutom. Någon gång tyckte jag att upprepningarna blev lite många, men å andra sidan fick jag på djupet veta och lära vad som hänt.
Det är omöjligt att låta bli att fråga sig vad psykiatrin sysslar med efter att ha läst boken? En vämjelig känsla inställer sig. Vad är det för hokus pokus, som dessutom kan idkas på så hög nivå?
Jag är glad över att ha egen erfarenhet av att gå till "normala" psykiatriker/psykoterapeuter. Jag vet att det finns bra och duktiga hjälpare. För psykolog- och psykiatrigänget kring Quick är en otrolig samling farliga personer. Att Quick har kunnat bli anklagad för alla brott är omöjligt att förstå. Jag vet mera nu och kan kanske förstå, men ändå inte. Och polisarbetet? Att detta är en rättsskandal är uppenbart. Märkligt bara att allt har avstannat i media, just nu i varje fall!

Efter att ha läst denna klarläggande och otroliga bok, har jag fått veta hur och varför hela Quick storyn har kunnat födas och delvis dö.

Du är inte knäpp... det är din mamma : healing för d...

Boken kan läsas av söner också.

22 april 2016

Boken kan lika gärna rekommenderas till söner som döttrar. Det finns mycket i boken som ger aha-upplevelser. Jag önskar att boken vore mera korrekturläst. Mycket upprepas i boken, gång på gång. Kanske effektivt på ett sätt, budskapet går fram.

Stil med Thulin

En stilig Thulin bok

8 april 2015

Camilla Thulin har en god stil som är möjlig att följa för dig som är rik och för dig som handlar på Myrorna osv. En bok att behålla själv eller ge till döttrar.

Stenålderskost : Paleo - kokbok för moderna människor

Lättläst bok

8 april 2015

Min första bok om stenålderskost. Den är lättläst och gav mig bra tips och lärdomar. I boken finns också recept som är möjliga att göra.

Håret : över 70 frisyrer för långt och halvlångt hår

Ovanligt bra och instruktiv

8 april 2015

Jag tycker att boken hade fina frisyrer. Många möjliga att göra för de som har långt hår. Min dotter som har ett fantastiskt tjockt och långt guldfärgat hår började genast göra vackra frisyrer.

Ta hand om min mor

En för mig helt underbar bok. Trots att handlingen...

7 januari 2014

En för mig helt underbar bok. Trots att handlingen utspelar sig i Sydkorea kan denna läsas av alla människor oavsett vilket land man kommer ifrån. Jag har nära kontakt med Sydkorea, känner delvis till deras kultur, vistas där ibland. Mammor och barns förhållande är i många delar lika, make/hustru.... oavsett vilket land man lever i. Kulturer är olika, men känslor, generationssvårigheter är desamma med ett ca 70-årigt spann Sverige/Sydkorea beroende på var man lever i landet.

En bok som gav mig många tankar om speciellt kvinnans svåra liv, försakelse, om kärlek. En bok som ger ett avtryck i min själ.

För mycket lycka

Min första Alice Munro bok ger mig en läsupplevelse...

7 januari 2014

Min första Alice Munro bok ger mig en läsupplevelse som är oväntad. Alice Munro skriver på ett sätt som är relativt lättläst. Samtidigt är hon en ovanlig och sammansatt människa/författare. Ibland vill jag att novellen inte ska ta slut, någon gång blir jag irriterad på längden. Gillade inte den sista novellen i denna bok, mycket svårförståelig för mig. I övrigt mycket bra.

En man som heter Ove

En trevlig och tänkvärd bok. Som får mig att tänka på...

7 januari 2014

En trevlig och tänkvärd bok. Som får mig att tänka på olika personer som jag känt genom åren. Hur Oves personlighet klart och tydligt avtecknar sig på ett sätt som är stimulerande. Jag förstår kanske varför Ove blev som han blev?! Det är svårt att som kvinna låta bli att bli förtjust i Ove oavsett. Vilken personlighet. Boken bjuder på mängder av oväntade inslag. En mjukbok som jag verkligen gillar.