Användarprofil Lena / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Lena

Antal betyg: 9
Antal recensioner: 9

En kvinnas resa

Överraskande bra!

28 juli 2008

Jag hade inga höga förväntningar på denna berättelse om en kvinnas resa till fots, men blev positivt överraskad av Agneta Sjödins självupplevda pilgrimsvandring i Spanien för att finna tröst och ro i sin själ. Funderingar kring meningen med livet och försök till att finna svaren inom sig själv kan nog många av läsarna känna igen sig i. Men precis så som huvudrollsinnehavaren "Maria" bearbetar sina minnen och sitt ständiga grubbleri, känns boken stundtals som en enda lång upprepning, då hon ältar samma saker kapitel efter kapitel. Dock ger det insikt även hos läsaren. Naturskildringarna är vackra, personmötena intressanta och språket är målande och lättillgängligt.

O.s.a.

Pinsamt barnslig och tråkig!

2 augusti 2007

Ett enda långt rabblande om glitter och glamour som på många sätt påminner om Rudbergs tidigare romaner, och som därför blir väldigt ointressant efter bara några sidors läsning. Lyckades dock avsluta romanen och kunde konstatera att den bara var pinsamt barnslig och tråkig!

Matilde

Rudbergs bästa hittills.

2 augusti 2007

Detta är Rudbergs bästa roman hittills, med ett något bättre språk och en inte lika förutsägbar handling som i hennes tidigare romaner...

Fågelbovägen 32

Läs den!

19 juli 2007

Med enkla medel och ett språk som flyter obehindrat fram från början till slut, blir denna roman oerhört fängslande. Sara Kadefors skriver om ett aktuellt ämne med sådan inlevelse att allt känns äkta och mänskligt.

Storlek 37 : en roman

Lättläst och ointressant.

16 juli 2007

Bättre än "Väninnan", är denna roman inte lika tramsig och något mer mänsklig, men stundtals för mycket inspirerad av Sex & the City.
Språket i boken verkar som vanligt inte ha genomgått någon granskning innan den trycktes. Shopping och dyra modemärken rabblas som vanligt upp - där emellan stora dramatiska känslor, tröstätning och sex. Det enda roliga med upplägget är att personer från den tidigare romanen dyker upp, men utöver det är det för ointressant innehåll för att beröra läsaren på djupet.

Väninnan : Roman

En alldeles för lång debutroman.

7 juni 2007

En svinaktig pojkvän bedrar huvudrollsinnehavaren Kristin i ännu en "glamourbok" av Denise Rudberg. Hur ska hon klara sig och orka resa sig från allt? När alla tårar torkat och hon slutat tröstäta, sker det som författaren är bäst på att beskriva - klichéer. En alldeles för lång debutroman, som kunde blivit bättre om den kortats ner något.

Jenny S

En fantastisk bok...

7 juni 2007

En fantastisk bok - för den som älskar att ligga i soffan och äta praliner och dricka skumpa - och föredrar att läsa simpel glamourtrams! Klichéaktigt som står en upp i halsen och skrattretande på samma gång, om en hyperpräktig Jenny S som förhoppningsvis inte existerar i verkligheten. Som om en rosendrömmande tonåring med dåligt ordförråd skulle ha skrivit boken. Helt enkelt.

Det ska bli ett sant nöje att döda dig

En bok som berör läsaren!

7 juni 2007

En gripande berättelse om en ung mamma och hennes kamp för att överleva i ett samhälle som borde fungera som ett självklart skydd. Med stor inlevelse levererar Magdalena Graaf en verklig och stark bild av hur hennes liv såg ut innan hon blev känd som en "blond bimbo" i media. Språket är lätt att ta till sig, men innehållet desto svårare att smälta. En bok som berör läsaren från första till sista sidan!

Ego girl

Ytligt underhållande bok.

7 juni 2007

Carolina lever verkligen upp till titeln på boken, som helt och hållet handlar om henne och hennes smaskiga eskapader under åren som c-modell. På ett naivt sätt rabblas allt hon varit med om och hon är inte sen med att namedroppa kändisar eller pojkvänner och de med mycket pengar och utsvävande liv som hon kommit i kontakt med. Språket i boken beskriver mycket väl den person hon verkar vara. Hennes tonårsaktiga berättande är både skrämmande som fascinerande - totalt utan hämningar och med en dumdristig självgodhet! En ytligt underhållande bok att bläddra igenom i förbifarten.