Användarprofil josefineB / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av josefineB

Antal betyg: 10
Antal recensioner: 8

Kirurgiska sjukdomar

Hyfsat bra bok

31 mars 2017

Köpte den i kombination med medicinska sjukdomar till sjukdomslärakursen i sjuksköterskeprogrammet. Medioker i jämförelse med medicinska sjukdomar. Lite förvirrande upplägg utan klara uppdelningar av genes, diagnos och behandling. Det var även väldigt lite information om en dem större sjukdomar/diagnoser. Man skulle klarat sig utan boken till kursen.

En värld av is och eld : historien om Västeros och G...

Perfekt för fantasynörden

26 april 2016

Har liksom många andra blivit frälst av George RR Martins "En sång om is och eld" och väntar otåligt på fortsättningen "winds of winter". Håller under tiden på att bekanta mig med historien bakom Westeros i den här boken. Väldigt intressant bok med mycket fakta och vackra bilder. Boken är skriven som om det vore en mästare i från citadellet som har sammanställt Westeros historia vilket ger det hela en mer äkta känsla. Det enda negativa jag har att komma med är att det ibland kan vara lite svårt att hänga med eftersom det är väldigt många personer varav många har samma namn. Jag kan varmt rekommendera den här boken om man, som jag, inte kan få nog av Westeros och Martins komplexa karaktärer. Med den här boken blir du garanterat en GOT-specialist och kan imponera på dina vänner.

Medicinska sjukdomar : patofysiologi, omvårdnad och ...

Perfekt för den blivande sjuksköterskan!

31 mars 2017

Väldigt intressant bok med ett pedagogiskt upplägg. Passar perfekt till sjukdomslärakurser så väl som uppslagsverk för kommande profession. En bok som man gärna sparar och inte bara säljer vidare efter kursens slut.

Vindens namn. Del 1

Fantastisk fantasy

21 januari 2018

Fantastiskt fantasy när den är som bäst. Rothfuss sätt att skriva påminner nästan lite om en saga men han lyckas att fängsla läsaren och det är omöjligt att lägga ifrån sig. Enkelt, underhållande och framförallt spännande.

Röta

Tråkig uppföljare till en hyfsat bra bok

31 mars 2017

Tråkig och barnslig. Kändes som att berättelsen tog en helt annan riktning än den första boken. Skulle nästan kunna tro att det var en tonårings skolprojekt.

Introduction to the Human Body

Bra fastän ganska tung läsning

31 mars 2017

Väldigt informativ och intressant bok som för den med bra engelska blir ett stort stöd. Kapitlen är långa och rätt tunga men har du lätt för engelska är det inga problem. Bra bilder och tabeller.

Do It Gorgeously: How to Make Less Toxic, Less Expen...

prisvärd och lärorik

26 april 2016

Underbar bok! Köpte den i present till min syster som är intresserad av att göra egna hudprodukter ody utan onödiga gifter. Den var väldigt uppskattad och jag har själv använt den. Många nyttiga tips på bl a husmorsknep och giftfria alternativ till städ- och skönhetsprodukter. Det enda jag var lite besviken på var formatet på boken som var lite tråkigt, att den är skriven på engelska är inget hinder för den som är normalbegåvad i det engelska språket. Intressant läsning som ger dig en ordentlig tankeställare kring vardagsgifter, funderar på att köpa en kopia till mig själv med.

Game of thrones - Kampen om Järntronen

Ett måste i bokhyllan

19 september 2012

"Kampen om järntronen" är den första boken i serien "Sagan om is och eld" av George R R Martin. Det är en fantasy serie där vi får följa en rad personers öden i en värld av konspirationer och maktkrig. Till skillnad ifrån andra fantasyverk finns det ingen karaktär som är genomgod, vilket gör att man sympatiserar med olika karaktärer på bägge sidor. Den här boken är mycket fängslande och omöjlig att lägga ifrån sig. Det är alltid något på gång och historien är väldigt oförutsägbar. Den här boken- och resten av den här serien- är ett måste i bokhyllan då den är intelligent skriven, spännande och beroendeframkallande.

En vis mans fruktan. Del 2

8 juli 2014

En vis mans fruktan. Del 1