Användarprofil Pytonia / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Pytonia

Antal betyg: 5
Antal recensioner: 5

Sanningen

Rekommenderad deckare

1 april 2019

Harlan Coben tar tag i läsaren i bokens första sidor och håller intresset vid liv hela boken igenom. Bit för bit serveras ny information och boken är svår att lägga ifrån sig för man vill veta vad som händer på nästa sida. Rekommenderas till alla deckar-älskare

Saknar dig

Njutningsfylld läsning

1 april 2019

Harlan Coben har en egen stil att berätta och han griper tag i läsaren redan på de första sidorna och håller ett fast tag romanen igenom. Det här är en berättelse i typisk Coben-stil. En ren njutning att krypa upp i soffhörnet och låta sig föras bort av Harlan Coben. Saknar Dig är en deckare som har allt man kan önska sig, spänning, intrig, och överraskningar. Rekommenderas.

Gideons ring

Spänningsroman som kryper in under skinnet

1 april 2019

Carin Gerhardsen är Sveriges okränta deckar-drottning. Hennes personbeskrivning av poliserna vid den fiktiva stationen Hammarbypolisen är mycket trovärdig likväl som hennes porträtt av både förövare och brottsoffer. Detta är den femte boken om Hammarbypolisen. Varje bok handlar om ett eget fall, så man behöver inte läsa dem i ordning. Dock pågår även en djupare berättelse om poliserna så vill man lära känna dem så rekommenderar jag ändå att man läser dem i ordning för att få en bättre läs-upplevelse.
Gideons Ring är en pusseldeckare där bit för bit uppdagas och ändå blir man förvånad mot slutet. Detta är en berättelse som kryper in under skinnet på läsaren och lämnar även den mest förhärdade deckarläsare med rysningar längs ryggraden.

Helgonet

Välskriven spänningsroman i svensk miljö

1 april 2019

Carin Gerhardsen är en favorit bland svenska deckar-författare. Hennes personporträtt av poliserna vid Hammarbypolisen är mycket trovärdig och även om just Hammarbypolisen som station inte finns i verkligheten så gör ju Lokalpolisområde Globen det och i det området ingår Hammarby. Både förövare, brottsoffer och poliser är väl porträtterade och verklighetstrogna. Miljöerna i södra Stockholm är lätt att känna igen och sättet Carin Gerhardsen skriver gör att det känns som att man själv vandrar längs den där stigen den där ödesdigra natten ...

Främlingen

Spännande och välskrivet

1 april 2019