Användarprofil Tina / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Tina

Antal recensioner: 2

Tre kvinnor

Wow vilken fantastisk bok!

20 september 2019

Lisa Taddeo har fått följa tre kvinnor med tre olika livshistorier under åtta års tid. Maggie som är kär i sin flera år äldre lärare, en lärare som kommer att gå långt över gränsen. Lina som lever i ett för länge sedan dött äktenskap och vill inget hellre än att bli älskad på riktigt. Och så är det Sloane som ligger med män som hennes man har valt ut åt henne. Kvinnornas lust och längtan, vad de gör för att bli älskade oavsett om de vill eller inte, vilken makt sex kan ha och utnyttjas med.

_______________________________

Wow vilken fantastisk bok! Förstår verkligen hypen kring Tre kvinnor för den är verkligen så bra som alla säger. Bara några sidor in så kände jag att det här kan ju inte bli annat än bra och bra blev det, riktigt jäkla bra. Tyckte mycket om språket, tempot och de tre kvinnorna som jag inte kan sluta tänka på. Det är en väldigt rak och ärlig bok - kanske inte något för den som är pryd, det är mycket sex och inget lämnas åt fantasin, fast på ett bra sätt. Att Lisa har tillbringat år tillsammans med dessa kvinnor märks verkligen och ingenting saknas. Bered dig på en känslomässig resa som är på riktigt. Läs - bara gör det!

Jag for ner till bror

En av dem bästa böcker jag har läst

20 januari 2019

Jag for ner till bror, en bok som grep tag om mig snabbt och jag var fast. Den kommer att finnas med mig länge. Jag har nog aldrig upplevt sådan ångest och obehag av att läsa en bok tidigare. Misshandel, missbruk och incest. Men samtidigt så är den så fin och vacker på många sätt. Det är inte bara omslaget som är magiskt, språket är både nytt för mig och fantastiskt som gör det lätt att skapa egna bilder under läsningen. Bokens slut lämnade mig med många obesvarade frågor, det finns så mycket mer som jag vill veta. Helt klart en ny favorit hos mig.

Vi mot er

9 augusti 2018