Användarprofil Jonathan J / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Jonathan J

Antal betyg: 5
Antal recensioner: 5

Green Valley

Mycket nöje!

3 mars 2018

Hade innan köp hört via blogg att den var läsvärd. Var ändå över förväntan! Riddare, barbarer, drakar och trollkarl med en härlig twist. Dessutom väldigt bra tecknat och färgsatt! Får bo kvar i bokhyllan.

Wolverine: Old Man Logan Vol. 6: Days Of Anger

Old man Logan fortsätter leverera spö

3 mars 2018

Spännande fortsättning på serien. Tidslinjen som Logan befinner sig i bjuder på gamla och nya bekantskaper. Serien rekommenderas även om första "boken" fortfarande varit bäst.

Reborn

Vart tar vi vägen efter döden?

11 februari 2018

I Reborn får vi lära känna Bonnie Black, en kvinna som i sitt liv gjort så gott hon kunnat. Hon har jobbat som lärare, tagit hand om sina barn och efter makens död även frivilligarbetat i vuxenutbildning. Allt gott hon gjort följer med henne till livet efter döden, till Adystria där hon återupptar gamla bekantskaper och hennes förmågor sätts på prov. Adystria är hotat och Bonnie är deras största hopp. Överlag en bra bok med en intressant tanke om efterlivet och vilka som följer en dit och i vilken form. Relativt högt tempo i storyn vilket tyvärr gör att den känns jäktad. Hade funnits möjlighet till mer världsbyggande information och illustrationer för att balansera tempot något.

Beowulf

Underhållande med väldigt bra illustrationer!

1 januari 2018

Köpte denna på vinst eller förlust, mest för att jag alltid har gillat Beowulf-sagan (sett 13:e krigaren två gånger på bio som ungdom samt Outlander filmen). Boken gjorde mig iallafall positivt överraskad! Huruvida storyn håller sig till originalet eller inte ska jag låta vara osagt men Santiagos berättelse och Davids illustrationer sitter som ett smäck och jag kan inte lägga ifrån mig denna volym förrän jag nått sista sidan! Historien om Beowulf är full av blod och blodet blir även att fungera som en röd tråd genom hela boken. Volymen i sig är stor, på gränsen till för stor, kommer få flytta på hyllplanen i bokhyllan för att få in den där den definitivt förtjänat sin plats. Sidorna innehåller blod, hjältedåd, monster och vikingar, mer eller mindre i den ordningen. Kommer hålla ögonen öppna efter fler historier illustrerade av David Rubin.

The Walking Dead: Here's Negan

Mannen, myten, legenden?

13 december 2017

Teamet kring TWD låter oss, i den här inbundna serietidningen, dyka ner i bakgrundshistorien kring karaktären Negan. Vi får svaren på vem han var, hur blev han den han är och framförallt, hur han kom att äga, modifiera och döpa sitt slagträ Lucille. Rekommenderar den för alla TWD-intresserade som vill veta mer kring en av seriens starkare personligheter. Personligen ett måste i hyllan bredvid de andra böckerna från TWD. Den har samma design och storlek på bokryggen som övriga TWD böcker (från IMAGE comics) vilket gör att den passar in bra med de andra. Hade gärna sett att den varit längre men man kan inte få allt.