Användarprofil Anne N / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Anne N

Antal betyg: 8
Antal recensioner: 8

LCHF på mitt sätt : 100 recept med nästan inga kolhy...

Kunskapsluckor

22 december 2011

Bra och fin bok. Men författaren kan för lite fortfarande. Tex heter ett recept "våfflor utan kolhydrater". Våfflorna innehåller 400 gram mixade mandlar så naturligtvis blir det en massa kolhydrater. En musli innehåller 3 dl bovete och jag vill minnas att just bovete innhåller rätt mycket kolhydrater, tror ca 70-75 gram per 100 gram. Överlag är recepten för fettsnåla, så man kan ju reglera detta själv.

GI-Noll! : för kvinnor som vill äta sig smala

Bästa, roligaste jag läst om viktnedgång!

14 september 2008

Denna bok är den bästa, roligaste, mest logiska och intressanta jag läst om viktnedgång och den hälsa som kommer av denna metod. Men jag vill inte kalla det metod eller modell, snarare livsstil. Jag gick ner 20 kg i lagom takt UTAN ansträngande motion. Och åt fantastiskt god mat hela tiden och slapp hunger, sug och dåligt humör. Det gör jag fortfarande, tänker äta såhär resten av livet. Plus för de snabba, enkla, goda recepten, passar även den som inte är supervan i köket. Inte bara gick jag ner och behåller min önskevikt, blev på köpet så mycket friskare. Borta är alla magproblem, eksem, astma, huggormshumör, trötthet, akne, migrän, urinvägsinfektioner osv osv. Läs den!

Baka med LCHF : klassiska bakverk till fika och fest...

Gudagott!

28 februari 2012

Så snart jag hade fått hem ingredienserna som jag beställt från nätet, blev det semlor. Så fantastiskt gott! Har inte ätit semlor på 20 år eftersom jag inte tål gluten och många glutenfria recept är svåra då vanlig glutenfri mjölblandning ofta ger svårarbetad deg. Kokosnötmjöl funkar mycket bättre och är nyttigare än det stärkelserika kolhydratrika glutenfria mjölerna. Så gissa om jag njöt! Fina bilder och lätta recept. Denna bok kommer jag beställa några fler av och ge bort i present, nu kommer familjen baka från denna på släktkalasen, perfekt för oss glutenintoleranta och den kommer säkert få fler att bli nyfikna på lågkolhydratkost!

Law of Attraction

Superbra!

6 januari 2011

Denna bok är mycket bra, enkel att förstå och man kommer igång snabbt. Livet är mycket roligare nu när tankar, känslor/ vibrationer är positiva-allt blir helt klart annorlunda!

Ett öga rött

Super!

8 september 2008

Vilken bra bok! Nåt av det bästa jag läst. Humor och allvar-sträckläste den! Språket kan vara ovant men man kommer in i det ganska fort. En liten ordlista hade hjälpt men med hjälp av turkiska och arabiska vänner förstod jag vad de olika orden betyder. Rekommenderas varmt, även som ljudbok!

Varulvsvalsen

Megabra!

8 september 2008

Gillar verkligen författarens sätt att skriva. Inget svammel och långa beskrivningar, det är återgivet så som det förmodligen sades, dialogerna gör att att det blir väldigt intressant att läsa. Det räckte med att läsa en halv sida så gick det ej att släppa den! Fy tusan för missbruk-vad förskräckligt droger ställer till det för människor och det svåra med att vara medberoende. Har lärt mig en hel del av denna bok. Visste ej att vården som erbjuds i Sverige är så dåligt fungerande och har sådana brister.

Isprinsessan

Bra men...

8 september 2008

Handlingen bra men jag gillar inte riktigt att man kunde räkna ut så mycket själv vad som kommer hända. Vill gärna bli överraskad.

Doktor Dahlqvists blogg - Om lågkolhydratmat, viktko...

Frisk och smal och mår kanonbra!

31 maj 2008

Den här boken är mycket bra. Den har förändrat mitt liv mer än någon annan bok. Jag har bantat många gånger, gått hungrig i varje diet och gått upp allt igen efter ett tag. Nu hålls vikten (gick ner 20 kg UTAN motion!) utan hunger, utan godissug och sug efter goda mackor, kakor, pasta, ris, potatis osv. Helt fantastiskt. Som ett mirakel! För mig är det en ny livvstil-inte en diet som praktiseras ett kort tag. Bonus är att många hälsoproblem förbättrades eller vanligast försvann helt. Ingen migrän, förbättrad astma (som jag medicinerat mot i många år) inga eksem, ingen akne, fryser ej längre, ej spänd/gasig och ont i magen, ingen magbränna, mindre allergiska besvär osv osv. Jag undrar när diabetesläkare och sköterskor och dieteister äntligen ska förstå att insulin är ett fettinlagrande hormon. Läs den och hennes nyaste bok!