Användarprofil veronicas_bok_bak_liv / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av veronicas_bok_bak_liv

Antal betyg: 234
Antal recensioner: 225

Hjärtats tillfälligheter

En underbar feelgood

18 augusti 2019

En underbar feelgood, charmig, romantisk, med historiska inslag och släktband. Jag slungas tillbaka till min tid med Harlequinböcker när man bara njuter och får den där mysiga, romantiska måbra känslan Ingela kroppen med fjärilar i magen och små rosa moln. En lättläst bok med ett lätt språk som flyter på bra. En perfekt strandbok eller krypa upp i soffanmys bok.

Ett stulet liv

En skrämmande och otäck berättelse.

17 augusti 2019

Detta är författarnas tredje bok. Anna Ekberg är en pseudonym för två män. Denna bok gör mig lite kluven, ena stunden vill jag hylla den och i nästa en helt ok bok. Den är välskriven med ett bra språk somflyter på bra. Det händer mycket i boken, det är positivt. Boken är skrämmande, otäck, tragisk och sorglig i sin berättelse. Från Rebekkas liv med sjukdom och hur hon förlorade sin mamma och sitt barn, till hennes sökande efter dottern som lever i fattigdom i Afrika med hemlöshet, barnsoldater och sexuella övegrepp. Nu när jag sitter här och reflekterar känner jag hur stark boken är och att den kommer sitta kvar långe hos mig.

Julia och Jack

Underbar feelgodd. Betyg 4+

16 augusti 2019

De hör är feelgood när det är som bäst. Bara det vackra omslaget skvallrar om kärlek. Jag fastnade direkt i boken och sträckläste den. En lättläst bok med korta kapitel och ett språk som flyter på lätt, det gillar jag. En härlig blandning av kärlek, intriger, relationer, glädje och syskonskap. Jag säger bara läs denna underbara kärlekshistoria.

Fristad

Betyg 4+

14 augusti 2019

För mig en ny författare som gav mersmak. Det tar inte lång tid innan jag blir helt fast i boken. En spännande psykologisk thriller med bra driv och oväntade tvister. En riktigt bra och spännande bok. Räkna med sträckläsning ser fram emot att läsa mer från denna författare.

Brevvännerna

Betyg 4+

13 augusti 2019

En otippad kärleksroman om människor som möter kärleken mitt i livet. Jag gillar den här boken oerhört mycket. Den ör välskriven, charmig, mysig och på något sätt nervkittlande man vill läsa och läsa för att få veta hur det ska gå. Boken har ett bra driv. Författaren fångar upp karaktärerna och deras längtan efter kärlek på ett väldigt fint sätt. Förbjuden kärlek via en bokbuss, ja jag är helt såld på denna bok.

Pojken som försvann

Del 3 om kommisarie Sara Valle'n. Betyg 3+

9 augusti 2019

Detta är del 3 om kommisarie Sara. Jag har inte läst de tvåtidigsre böckerna men tror inte att det spelar så stor roll. Jag kon snabbt in i boken och blev fast direkt och slukade till en början boken. Efter ett tag tappar boken mig, jag kan inte sätta fingret på varför om det är jag som tappar koncentrationen och fokus. För boken är välskriven med ett högt tempo och driv och med korta kapitel sommjag gillar. Insluter av boken är jag fångad igen och sträckläser slutet.

Sweet Lolita

En läsvärd och otäck spänningsroman

8 augusti 2019

Detta är för mig en ny författare somm ger mersmak. Boken är en spänningsroman med inspiration från verkligheten som författaren mött i sitt jobb som journalist. En välskriven, spännande, skrämmande och otäck bok som griper tag i mig. Den berör sexueltt utnytttjande och cybervärlden kan fungera ingen "undre världen". Tyvärr dock en otäck sanning som händer i vårt samhälle/värld dygnet runt, hur unga flickor/kvinnor utnyttjas, hotas, tvingas och skräms. En läsvärd bok men otäck, ser fram emot nästa bok av Kicki Sehlstedt.

Jag ser dig

Del 15 om kommisarie Knutas - Spännande & läsvärd

5 augusti 2019

Detta är del 15 om kommisarie Knutas. Jag har läst alla andra böckerna om Knutas innan och gillat dom starkt. Själv tycker jag att denna inte riktigt når upp till samma nivå, boken får betyg 4 med ett minus framför. Boken är välskriven och har ett driv, lättläst och spännande. Jag har gillat att få följa de olika karaktärerna och deras liv genom böckerna, jag upplever att i denna bok att de fått mindre plats och det saknar jag.

Holländarn

Otroligt bra och läsvärd.

4 augusti 2019

Jag har tidigare läst en del från författaren och gillar hennes sätt att skriva böcker. Denna bok är lite annorlunda då den är baserad på en sann historia. Boken är skriven i både nutid och dåtid och jag är väldigt svag för böcker som växlar sin historia på detta sätt och som vävs samman på ett naturligt sätt i slutet, precis som denna bok gör. Boken är väldigt gripande, stark, fylld med hemligheter och intriger, längtan efter kärlek och bekräftelse och väldigt sorglig. Författaren skildrar en familjerelation som absolut inte mår bra. Som förälder själv har jag svårt att förstår och identifiera mig mammans kyla och kärlekslösa beteende mot sina barn. En mkt bra bok som är läsvärd.