Användarprofil veronicas_bok_bak_liv / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av veronicas_bok_bak_liv

Antal betyg: 250
Antal recensioner: 241

Brevvännerna

Betyg 4+

13 augusti 2019

En otippad kärleksroman om människor som möter kärleken mitt i livet. Jag gillar den här boken oerhört mycket. Den ör välskriven, charmig, mysig och på något sätt nervkittlande man vill läsa och läsa för att få veta hur det ska gå. Boken har ett bra driv. Författaren fångar upp karaktärerna och deras längtan efter kärlek på ett väldigt fint sätt. Förbjuden kärlek via en bokbuss, ja jag är helt såld på denna bok.

Pojken som försvann

Del 3 om kommisarie Sara Valle'n. Betyg 3+

9 augusti 2019

Detta är del 3 om kommisarie Sara. Jag har inte läst de tvåtidigsre böckerna men tror inte att det spelar så stor roll. Jag kon snabbt in i boken och blev fast direkt och slukade till en början boken. Efter ett tag tappar boken mig, jag kan inte sätta fingret på varför om det är jag som tappar koncentrationen och fokus. För boken är välskriven med ett högt tempo och driv och med korta kapitel sommjag gillar. Insluter av boken är jag fångad igen och sträckläser slutet.

Sweet Lolita

En läsvärd och otäck spänningsroman

8 augusti 2019

Detta är för mig en ny författare somm ger mersmak. Boken är en spänningsroman med inspiration från verkligheten som författaren mött i sitt jobb som journalist. En välskriven, spännande, skrämmande och otäck bok som griper tag i mig. Den berör sexueltt utnytttjande och cybervärlden kan fungera ingen "undre världen". Tyvärr dock en otäck sanning som händer i vårt samhälle/värld dygnet runt, hur unga flickor/kvinnor utnyttjas, hotas, tvingas och skräms. En läsvärd bok men otäck, ser fram emot nästa bok av Kicki Sehlstedt.

Jag ser dig

Del 15 om kommisarie Knutas - Spännande & läsvärd

5 augusti 2019

Detta är del 15 om kommisarie Knutas. Jag har läst alla andra böckerna om Knutas innan och gillat dom starkt. Själv tycker jag att denna inte riktigt når upp till samma nivå, boken får betyg 4 med ett minus framför. Boken är välskriven och har ett driv, lättläst och spännande. Jag har gillat att få följa de olika karaktärerna och deras liv genom böckerna, jag upplever att i denna bok att de fått mindre plats och det saknar jag.

Holländarn

Otroligt bra och läsvärd.

4 augusti 2019

Jag har tidigare läst en del från författaren och gillar hennes sätt att skriva böcker. Denna bok är lite annorlunda då den är baserad på en sann historia. Boken är skriven i både nutid och dåtid och jag är väldigt svag för böcker som växlar sin historia på detta sätt och som vävs samman på ett naturligt sätt i slutet, precis som denna bok gör. Boken är väldigt gripande, stark, fylld med hemligheter och intriger, längtan efter kärlek och bekräftelse och väldigt sorglig. Författaren skildrar en familjerelation som absolut inte mår bra. Som förälder själv har jag svårt att förstår och identifiera mig mammans kyla och kärlekslösa beteende mot sina barn. En mkt bra bok som är läsvärd.

Villa Havsbris

En underbar feelgood roman

1 augusti 2019

Det finns feelgood och det finns feelgood och det här är verkligen feelgood på hög nivå. Måste erkänna att jag tidigare inte löst ngt från författaren. Hur har jag kunnat missa det?
En underbar bok som har allt. Fint skriven med otroligt bra beskrivningar kring karaktärer och miljöer. En varm och kärleksfull men även lite sorglig berättelse. När författaren lyckas få mig som läsare att känna att jag är där och ser miljöerna och känna luften och lukterna då är man skicklig. Rekommenderar att läsa denna underbara bok.

Hamilton Beach

Underbart språk i boken.

20 juli 2019

Jag har inte läst något från författaren innan så det blev en ny upplevelse. Denna bok har ett lugnt tempo med ett underbart vackert språk som flyter på. Berättelsen är stämningsfull, fin och lite sorglig. När jag löser en bok vill jag ha ett tempo, driv och att boken ska ta tag i mig direkt. Trots att denna bok var för mig annorlunda så drogs jag med och blev berörd av boken.

Under två timmar

En mycket välskriven roman.

18 juli 2019

En välskriven roman med en man som huvudperson och som utspelar sig i Göteborg. Jag tycker boken både är intressant, underhållande, humoristisk och lite sorglig. Författaren har verkligen lyckats beskriva vardagen för vad jag tor att de flesta av oss människor hamnar i någon gång i livet. Vem är jag? Hur blev det så här? De känslor och tankat Staffan känner och har mitt i livet är nog inte helt ovanliga. Hur går man vidare? En strålande bok om livet, att hitta sig själv och att våga vara den jag är.

Minns att du ska dö

En spänningsroman som får 3+ av mig

15 juli 2019

Detta är för mig en ny författare, har inte läst något från henne innan. Minns att du ska dö är en välskriven spänningsroman med korta kapitel, lättläst och ett högt tempo. Till en början var det för mig lite rörigt att hålla ordning på personerna och tid, men kom snabbt in i det. Boken utspelar sig både i dåtid och nutid vilket jag gillar och att sedan i slutet knytas ihop på ett snyggt sätt.